Idąc naprzód: Watykan wydaje logo na Rok Jubileuszowy 2025
28 czerwca 2022
Tłumaczenie polskie za:
https://novusordowatch.org/2022/06/vatican-releases-2025-jubilee-logo/
„Pielgrzymi Nadziei”, wiecie rozumiecie…
[AKTUALIZACJA 29-CZERWIEC-22: Dodano dodatkowy film]
Jakiś czas temu Watykan ogłosił, że rok 2025 będzie rokiem jubileuszowym, który zwykle odbywa się co 25 lat.
Dziś główna siedziba Kościoła posoborowego wydała logo, które do niego pasuje. Znajduje się na obrazku powyżej. Tematem przewodnim są „pielgrzymi nadziei”, motto, które w zasadzie krzyczy „Sobór Watykański II”.
Za wybór tego logo, które zgłoszono w ramach konkursu, odpowiada watykańska Dykasteria ds. Ewangelizacji. „W sumie otrzymano 294 zgłoszenia z 213 miast i 48 różnych krajów…”, a to logo akurat świetnie pasowało, zgodnie z raportem Vatican News.
https://www.vaticannews.va/en/vatican-city/news/2022-06/official-logo-of-jubilee-year-unveiled.html
Oto wideo z konferencji prasowej „odsłaniającej” to ważne logo:
https://www.youtube.com/watch?v=dr0RXWhGceM
Rome Reports opublikował krótki przegląd:
https://www.youtube.com/watch?v=GtP-b-O2M6k
Logo to zostało stworzone przez jednego Giacomo Travisaniego.
Vatican News pisze: „Giacomo Travisani, obecny tego wieczoru, zastanawiał się, co motywowało jego nadesłanie [swojego logo]. Powiedział, jak wyobrażał sobie wszystkich ludzi idących razem do przodu, zdolnych iść naprzód ‘dzięki wiatrowi nadziei, jakim jest Krzyż Chrystusa i sam Chrystus’”.
Symbolika jest wyjaśniona dalej w ten sposób:
Logo przedstawia cztery stylizowane postacie, aby wskazać całą ludzkość z czterech stron świata. Obejmują się wzajemnie, wskazując na solidarność i braterstwo, które muszą jednoczyć narody. Pierwsza postać trzyma się krzyża. Fale leżące pod spodem są wzburzone, co wskazuje, że pielgrzymka życia nie zawsze odbywa się na spokojnych wodach.
Ponieważ często osobiste okoliczności i wydarzenia na świecie wymagają większego poczucia nadziei, jak mówi opis Logo, dolna część Krzyża jest wydłużona, zamieniając się w kotwicę, która dominuje nad ruchem fal.
Kotwice często były używane jako metafory nadziei.
Obraz ukazuje, że wędrówka pielgrzyma nie jest indywidualna, lecz wspólnotowa, ze znakami rosnącej dynamiki, która coraz bardziej zbliża się do Krzyża.
„Krzyż nie jest statyczny” [Abp. Rino] Fisichella zasugerował, „ale dynamiczny, pochylający się ku człowieczeństwu i spotykający się z nim, jakby nie zostawiał go samego, ale raczej dawał pewność jego obecności i zapewnienie nadziei”.
(Deborah Castellano Lubov, „Oficjalne logo jubileuszu odsłonięte”, Vatican News, 28 czerwca 2022)
https://www.vaticannews.va/en/vatican-city/news/2022-06/official-logo-of-jubilee-year-unveiled.html
Taaa... Jasne…
Jeśli zamierzacie komentować w polu rozwijanym poniżej, pamiętajcie, aby wasze komentarze były przyzwoite i skromne. [dotyczy komentarzy na oryginalnej stronie – przyp. tłum]
____________
„Tęczowe” logo masażysty wznieca sodomicki raban
Za:
https://www.churchmilitant.com/news/article/masseurs-rainbow-logo-sparks-gay-rumpus
Wybór przez papieża Franciszka „tęczowego” logo autorstwa włoskiego masażysty wywołuje burzę, a numer telefonu łączy projektanta z gejowską stroną pornograficzną.
Na konferencji prasowej w Pałacu Apostolskim we wtorek Watykan ogłosił Giacomo Travisaniego – praktyka New Age, sensualnych i leczniczych masaży – zwycięzcą swojego konkursu na logo Roku Jubileuszowego 2025.
Travisani wyczyścił swoją osobistą stronę na Facebooku w piątek rano, gdy kontrowersje dotyczące jego seksualności i zawodu nasiliły się po tym, jak szczery katolicki polityk i pisarz Mario Adinolfi twierdził, że projektant tego logo był homoseksualistą.
Numer telefonu komórkowego na profesjonalnej stronie terapeuty na Facebooku został zidentyfikowany jako ten sam numer na stronie z gejowskim porno. Numer reklamuje po włosku „piękny masażer dla samotnych mężczyzn, par… w domu”
(…)
Katolicy w mediach społecznościowych kpili z logo za jego „infantylną” grafikę i kojarzenie go z kolorami homoseksualnej tęczowej flagi, nazywając je „wstydliwym clipartem” „niedojrzałą grafiką dla umysłowych karłów i emocjonalnie skarłowaciałych”.
„Wszechobecność tęczowych wzorów, flag i kolorów oznacza, że normalna osoba skojarzy logo z obecną modą gejowskiej dumy” – powiedziała Church Militant wybitna brytyjska historyczka sztuki Caroline Kaye. „Franciszek musi o tym wiedzieć i musi ponadto wiedzieć, że ten projekt przyczynia się do tej wszechobecności”.
(…)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz