wtorek, 22 lutego 2022

Liturgiczny Absurdystan: końcowe błogosławieństwo gitarą na mszy Novus Ordo niedaleko Chicago

 

Liturgiczny Absurdystan: końcowe błogosławieństwo gitarą na mszy Novus Ordo niedaleko Chicago

21 lutego 2022

 

Tłumaczenie polskie za:

https://novusordowatch.org/2022/02/liturgical-absurdistan-guitar-blessing-holy-family/

 

Dlaczego nie jesteś już w Novus Ordo, przykład nr. 14228…



 

Najnowsza absurdalność kultu Novus Ordo przychodzi do nas ze „Wspólnoty Katolickiej Świętej Rodziny” w Inverness w stanie Illinois, dzięki uprzejmości proboszcza parafii, Terence'a M. Keehana („Ks. Terry’ego”).

https://www.holyfamilyparish.org/

Przygotowaliśmy następujący klip wideo przedstawiający ostatnią modlitwę i „błogosławieństwo” dokonane przez proboszcza parafii w niedzielę 13 lutego 2022 r. w ramach „Mszy katolickiej” o godzinie 9:00 rano (pełne wideo w drugim linku). Ten 90-sekundowy film jest absolutnie obowiązkowy:

https://www.youtube.com/embed/vpeY_mKnHoA

https://www.youtube.com/watch?v=OyShHSrkghk

Modlitwa końcowa, która poprzedza to świętokradcze „błogosławieństwo”, jak również kilka słów, które po niej następuje, stanowią doskonałe uzupełnienie liturgicznego szaleństwa Novus-Ordolandii. Te śmieci sprawiają, że ćwiczenia oddechowe „ks.” Jerry'ego Kaywella wyglądają jak antymodernistyczna katecheza.

https://novusordowatch.org/2022/01/eucharistic-celebration-vs-holy-sacrifice/

W tych ludziach nie zostało nic katolickiego.

Przy okazji: parafia Świętej Rodziny jest częścią archidiecezji Chicago (tak, znowu Chicago!), obecnie okupowanej przez modernistycznego „kardynała” Blase Cupicha, jednego z faworytów Franciszka. W styczniu Cupich wydał surowe wytyczne dla całej diecezji w odniesieniu do celebracji tradycyjnej łacińskiej Mszy, w następstwie dekretu Franciszka Traditionis Custodes oraz restrykcyjnej Responsa ad Dubia wydanych odpowiednio w lipcu i grudniu ubiegłego roku. Wśród nich są następujące postanowienia:

Msza jest… zwykle odprawiana „versus populum” [= twarzą do ludu], chyba że arcybiskup udzieli zezwolenia inaczej. Ponadto we wszystkich celebracjach liturgii kościelnych w Boże Narodzenie, Triduum, Niedzielę Wielkanocną i Zesłania Ducha Świętego należy korzystać wyłącznie z ksiąg liturgicznych promulgowanych przez św. Papieża Pawła VI i św. Papieża Jana Pawła II, albo w języku ojczystym, albo po łacinie i zwykle „versus populum”, chyba że arcybiskup udzieli zezwolenia inaczej. Intencją tych wymagań jest wspieranie i manifestowanie jedności tego Kościoła lokalnego, a także zapewnienie wszystkim katolikom w archidiecezji możliwości konkretnego przejawu akceptacji nauczania Soboru Watykańskiego II i jego ksiąg liturgicznych.

(„Archdiocese sets policy for implementing ‘Traditionis Custodes’”, Chicago Catholic, 5 stycznia 2022 r.)

https://www.chicagocatholic.com/chicagoland/-/article/2022/01/05/archdiocese-sets-policy-for-implementing-traditionis-custodes-

https://novusordowatch.org/2021/12/novus-ordo-christmas-eve-chicago/

https://novusordowatch.org/2018/02/conscience-sin-new-paradigm-cupich-cambridge/

https://novusordowatch.org/holy-catholic-mass/

https://novusordowatch.org/2021/07/traditional-mask-is-off-tradcast-express-136/

https://novusordowatch.org/2021/12/dreary-christmas-francis-latin-mass-reactions/

Tak więc to dobrze, że pan Keehan odprawił swoje nabożeństwo w kierunku ludu, a nie przed tabernakulum. Istotnie, krzepiąca jest świadomość, że akceptuje on „nauczanie Soboru Watykańskiego II i jego księgi liturgiczne”.

W przeciwnym razie stanąłby teraz w obliczu gniewu Arcyświeckiego Cupicha.

poniedziałek, 21 lutego 2022

Potępienie „Nowokościoła”: kolejny teologiczny wrak z The Remnant

 

Potępienie „Nowokościoła”: kolejny teologiczny wrak z The Remnant

17 lutego 2022

 

Tłumaczenie polskie za:

https://novusordowatch.org/2022/02/denouncing-newchurch-remnant-train-wreck/

Cytaty z Pisma Świętego zaczerpnięte z Biblii Wujka (1962)

 

Tragedia schizofrenicznej teologii…

 



Dr Jason Morgan jest profesorem uniwersyteckim w Japonii i autorem licznych artykułów, które na przestrzeni lat pojawiały się w różnych czasopismach i artykułach.

Od 2018 roku pisze do flagowego wydawnictwa „uznawania i oporu” The Remnant. Jeden z jego pierwszych postów dotyczył sedewakantyzmu, na który odpowiedzieliśmy tutaj:

https://novusordowatch.org/2018/11/forest-trees-remnant-sedevacantism/

Jednym z jego ostatnich wkładów jest zjadliwe potępienie sekty Vaticanum II, któremu, całkiem słusznie, nadaje orwellowski termin „Nowokościół” [oryg. „Newchurch”]:

https://remnantnewspaper.com/web/index.php/articles/item/5793-the-tragedy-of-newchurch

Ten opis sam w sobie jest dość tragiczny, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że autor uważa się za wiernego tradycyjnego rzymskiego katolika a swoje stanowisko za wyraz ortodoksyjnego Katolicyzmu. W rzeczywistości jednak jest to ogromny teologiczny wrak, o czym wkrótce się przekonamy. Poza tym część jego argumentacji jest po prostu osobliwa i wydaje się zmyślona.

Na przykład Morgan zaczyna od wychwalania arcyświeckiego „arcybiskupa” Salvatore Cordileone z San Francisco za „najbardziej godną podziwu historię obrony życia [pro-life]” w sprawie aborcji, ale potem gani go za to, że jest „za wyborem [pro-choice]”, jeśli chodzi o Mszę.

Stanowiska arcybiskupa Cordileone są nie tylko mylące, ale i sprzeczne. Z jednej strony arcybiskup nie jest zwolennikiem wyboru. Uczy słusznie, że jeśli chodzi o życie niewinnych dzieci nie ma „wyboru”. Nie ma szeregu opcji obejmujących zabicie dziecka. Wyrażenie „pro-choice” maskuje horror, a Jego Ekscelencja odmawia kompromisu w tej fundamentalnej kwestii – nie ma „katolickiego stanowiska pro-choice” w sprawie aborcji. Z drugiej jednak strony arcybiskup Cordileone jest zwolennikiem wyboru. Są dwie Msze, a wybór między nimi musi być afirmowany. Zabronione jest mówienie, że A to nie B.

Albo/albo tutaj, i/i tam. Nieźle, co? Arcybiskup Cordileone podkreśla, że ​​katolicy muszą być zwolennikami wyboru liturgii. Istnieje stanowisko „katolików pro-choice” w sprawie Ofiary Mszy, ale nie ma takiego stanowiska w sprawie ofiar z dzieci.

(Jason Morgan, „ The Tragedy of Newchurch”, The Remnant, 10 lutego 2022)

https://remnantnewspaper.com/web/index.php/articles/item/5793-the-tragedy-of-newchurch

Najwyraźniej autor zbyt mocno starał się ustalić niespójność w działaniach Cordileone, ponieważ bycie „zwolennikiem wyboru liturgii” jest naprawdę dziwacznym oskarżeniem przeciwko biskupowi Novus Ordo. Który z podwładnych Franciszka na całym świecie jest biskupem w rycie rzymskim i nie afirmuje zasadności Novus Ordo Missae („Nowej Mszy”) Pawła VI? To rzeczywiście jest problem, ale czy naprawdę warto wyróżniać za to „arcybiskupa” San Francisco?

Czy w latach 2007-2021 półtradycjonaliści nie wychwalali właśnie tego liturgicznego wyboru jako wielkiej „wolności”, jaką ich ukochany „papież” Benedykt XVI w liście motu proprio Summorum Pontificum im przyznał? A teraz, kiedy Franciszek niedawno to odrzucił i zaczął stopniowo ograniczać wybór do tylko jednego (mianowicie nabożeństwa Novus Ordo), teraz można winić Cordileone za „zezwolenie” na Novus Ordo? Czy to ma sens?

https://www.remnantnewspaper.com/Archives/archive-2007-0715-bishop_fellay_on_summorum_pontif.htm

https://remnantnewspaper.com/web/index.php/articles/item/5476-rigid-intollerance-why-does-francis-hate-the-latin-mass

https://novusordowatch.org/one-and-same-rite-motu-proprio-summorum-pontificum/

https://novusordowatch.org/2021/12/francis-doubles-down-on-tlm-restrictions/

Aby było jasne: jest całkowicie w porządku (i ważne) krytykować „Nową Mszę” za to, że jest modernistyczno-protestanckim posiłkiem, tak samo jak jest słuszne i sprawiedliwe krytykować cały Kościół Vaticanum II za to, że jest diabolicznym podróbką Kościoła Katolickiego – ale nie ma większego sensu wyróżnianie pojedynczego biskupa Novus Ordo, a następnie krytykowanie go za to, że jest liturgicznie „zwolennikiem wyboru” za to, że nie odrzuca dyrektyw liturgicznych ogłoszonych przez człowieka, którego uważa za Papieża.

niedziela, 20 lutego 2022

x. Anthony Cekada - Niewyszkoleni i Nietrydenccy: Święcenia Kapłańskie i Kanonicznie Nieodpowiedni (2003)

 

Niewyszkoleni i Nietrydenccy:
Święcenia Kapłańskie i Kanonicznie Nieodpowiedni

(2003)

 

autor: x. Anthony Cekada

 

 


 

Problem niewyszkolonych duchownych w ruchu tradycjonalistycznym.

 

Następujące incydenty faktycznie miały miejsce w różnych tradycyjnych kaplicach katolickich w USA:

• Żonaty mężczyzna w kapłańskich szatach stoi przy ołtarzu, próbując odprawić Mszę Trydencką, ale jest oczywiste, że nie ma pojęcia, jak się do tego zabrać. Posługujący (pobożny świecki) wstaje, ustawia się obok „księdza” i przez resztę Mszy mówi zdezorientowanemu celebransowi, co ma dalej robić.

• „Ksiądz” prowadzi nabożeństwa Wielkiego Tygodnia w tradycjonalistycznej kaplicy w Luizjanie. Kupuje trochę boudin, pikantną kaszankę z Cajun, i od niechcenia wspomina, że ​​właśnie zjadł większość jej na parkingu sklepu spożywczego. Jest Wielki Piątek.

• „Ksiądz” zapomniał poświęcić dodatkową hostię do błogosławieństwa po Mszy. Błogosławi lud pustą monstrancją i mówi ministrantowi: „Mam nadzieję, że nikt tego nie zauważy”.

 

*     *    *    *    *

 

W każdym z tych incydentów (i wielu innych podobnych) napotykamy dziwne i niepokojące zjawisko: chcący być księdzem tradycjonalista, który został wyświęcony bez odpowiedniego przygotowania seminaryjnego.

W niektórych przypadkach mógł zostać wyszkolony na brata zakonnego, a może nawet przejść rok lub dwa w seminarium. Ale nigdy nie ukończył wymaganych studiów kościelnych (łacina, filozofia, teologia). Naiwny lub nieostrożny stary biskup przyszedł i wyświęcił go w tradycyjnym rycie, a on zaczął odprawiać Mszę i spowiadać w tradycjonalistycznej kaplicy.

Albo, co gorsza, może mu brakować nawet tych znikomych referencji. Jest hodowcą kur, pielęgniarzem, agentem nieruchomości, wytwórcą szat liturgicznych, kucharzem w sieci fast-food, lekarzem, byłym więźniem, nauczycielem lub trzykrotnie wydalonym klerykiem, czasem z niestosownym zapleczem małżeńskim (żonaty, rozwiedziony, unieważnione małżeństwo). Pewnego dnia pojawia się gdzieś, aby odprawić Mszę trydencką, podając się za katolickiego księdza lub biskupa. Okazuje się, że został wyświęcony lub konsekrowany przez równie niewyszkolonego „biskupa” związanego ze starokatolikami[1], Brazylijskim Kościołem Apostolskim[2], Palmar de Troya[3] lub innymi.

Pozwalanie takim mężczyznom na funkcjonowanie wśród nas jako kapłani jest co najmniej sprzeczne. Jako tradycjonaliści cenimy Mszę Trydencką. Ale Mszę Trydencką powinien odprawiać „trydencki” ksiądz  – wyszkolony zgodnie z normami Soboru Trydenckiego.

Ci z nas, którzy pamiętają, jak działał system trydencki i jakie wyznaczał standardy, uważają, że pojęcie niewyszkolonego księdza jest nie tylko dziwaczne, ale i pozytywnie przerażające.

Na początku lat sześćdziesiątych, w wieku czternastu lat, rozpocząłem życie kościelne, wstępując do niższego seminarium duchownego wraz ze 125-cioma innymi chłopcami. Wszyscy dokładnie wiedzieliśmy, czego wymaga Kościół, zanim otrzymamy święcenia kapłańskie: sześć lat niższego seminarium (co roku z łaciną) i jeszcze sześć lat wyższego seminarium (dwa z filozofią, cztery z teologią). Tylko jeśli wytrwamy przez dwanaście lat — będąc sprawdzanymi i osądzanymi na każdym kroku — możemy mieć nadzieję, że zostaniemy wyświęceni. Nie było wyjątków, bo (jak już wtedy wiedzieli chłopcy) kapłaństwo było najważniejszym zajęciem na świecie, a to, czy jakaś dusza pójdzie do nieba, czy do piekła, będzie kiedyś zależało od ciebie.

Świeccy czasami tolerują niewyszkolonego i nietrydenckiego „tradycjonalistycznego” księdza, ponieważ nie rozumieją ścisłych wymagań dotyczących święceń kapłańskich. W innych przypadkach świeccy mogą uważać, że liczą się tylko „ważne sakramenty”, a reszta to legalistyczna ozdobna firanka — więc po co być wybrednym?

Doświadczenie uczy jednak, że niewykształcony, nieuformowany ksiądz jest tykającą bombą zegarową, która tylko czeka by wybuchnąć. Kiedy dochodzi do eksplozji, następuje zgorszenie i dusze odchodzą od tradycyjnej Mszy.

A kiedy taki ksiądz lub biskup wyłania się z kościelnego podziemia, w którym nikt nie miał odpowiedniego przygotowania, czy naprawdę można bezpiecznie założyć, że jego święcenia lub konsekracja były ważne?

W każdym razie, ważne czy nie, obecność takiej osoby przy ołtarzu i w konfesjonale degraduje kapłaństwo i zagraża duszom.

Ponieważ prowadzę ogólny kurs prawa kanonicznego oraz kurs prawa sakramentalnego w seminarium kształcącym młodych mężczyzn na tradycyjnych katolickich księży, w Seminarium Trójcy Przenajświętszej (Most Holy Trinity Seminary), postanowiłem napisać artykuł wyjaśniający niektóre zasady obowiązujące w prawie kościelnym, teologii moralnej i papieskich orzeczeniach dotyczących przyjmowania i udzielania święceń kapłańskich.

Tutaj omówię następujące tematy:

(1) Kanoniczna odpowiedniość do święceń — tj. kryteria ustanowione przez prawo kanoniczne dla określenia, czy kandydat nadaje się do kapłaństwa, czy też nie.

(2) Grzeszność udzielania święceń kapłańskich nieodpowiedniemu kandydatowi.

(3) Czy święcenia wydane przez biskupów, którzy sami byli nieodpowiedni kanonicznie do stanu kapłańskiego, można domniemywać jako ważne.

(4) Czy nieodpowiedni kandydat, który otrzymał święcenia, może je wykonywać.

(5) Niektóre zastrzeżenia.

Jak zobaczymy, normy Kościoła są wymagające, a ci, którzy ich nie spełniają, nie nadają się do przyjmowania, wykonywania lub udzielania sakramentu święceń. Dlatego tradycyjni katolicy powinni wszędzie unikać posługi takiego duchowieństwa.

Mam również nadzieję, że ta dyskusja pomoże czytelnikowi świeckiemu lepiej zrozumieć i docenić tradycyjną formację seminaryjną, jaką otrzymują księża katoliccy.

 

piątek, 18 lutego 2022

Papież Pius XII: Nawet jeśli nie jest się przekonanym przez nauczanie Kościoła, „Obowiązek posłuszeństwa nadal pozostaje”

 

Papież Pius XII: Nawet jeśli nie jest się przekonanym przez nauczanie Kościoła, „Obowiązek posłuszeństwa nadal pozostaje”

15 lutego 2022

 

 Tłumaczenie polskie za:

https://novusordowatch.org/2022/02/pope-pius12-obligation-to-obey-church-teaching-remains/

 

Papa Pacelli gani „Uznawanie i opór”…



 

Bohatersko cnotliwy papież Pius X został ogłoszony świętym w roku 1954 przez papieża Piusa XII. Ponieważ wszyscy kardynałowie zebrali się w Rzymie na radosną uroczystość kanonizacji pod koniec maja, Ojciec Święty wezwał ich na alokucję (przemówienie) zwaną Si Diligis, która skupiała się na urzędzie nauczycielskim Kościoła Katolickiego, jego magisterium. To przemówienie jest niezwykle pouczające i dostępne w pełnym tłumaczeniu na język angielski pod następującym linkiem:

https://www.papalencyclicals.net/pius12/p12sidil.htm

https://novusordowatch.org/2014/09/the-great-st-pius-x/

Później w tym samym roku Pius XII wygłosił kolejne przemówienie do kardynałów, które miało być kontynuacją jego majowego orędzia. Nazywa się Magnificate Dominum i zamieściliśmy jego angielskie tłumaczenie tutaj:

https://novusordowatch.org/pius12-magnificate-dominum/

W tym długim przemówieniu, wygłoszonym w Dzień Zaduszny, Papież odrzuca szereg współczesnych błędów dotyczących kapłaństwa i Mszy, a następnie kieruje swoje myśli ku władzy Kościoła.

Podobnie jak w majowym przemówieniu Si Diligis, tak też w listopadowym przemówieniu Magnificate Dominum, Pius XII potępia idee, które w naszych czasach spotykamy wysuwane przez „tradycyjnych katolików” o pozycji uznawania i oporu (reprezentowanej przez ludzi takich jak Peter Kwaśniewski, Eric Sammons i Michael Matt). W szczególności potępia ideę, że nieomylne nauczanie Kościoła może zostać odrzucone przez wiernych, jeśli argumenty na jego poparcie uważają oni za nieprzekonujące.

Patrick Coffin porzuca Franciszka, wraca do Benedykta XVI

 

Patrick Coffin porzuca Franciszka, wraca do Benedykta XVI

12 lutego 2022

 

Tłumaczenie polskie za:

https://novusordowatch.org/2022/02/patrick-coffin-dumps-francis-for-benedict/

 

Wymieniając jednego modernistę na drugiego…



 

Patrick Coffin jest ostatnim znanym człowiekiem w Kościele Novus Ordo, który publicznie ogłosił swoje przekonanie, że rezygnacja Benedykta XVI z „papiestwa” w 2013 roku była nieważna, a zatem Franciszek jest antypapieżem (=fałszywym papieżem). Stanowisko to przez lata otrzymywało różne przydomki, takie jak „benewakantyzm”, „beneplenizm”, „teoria BiP” (BiP = Benedict Is Pope -Benedykt Jest Papieżem) i „rezygnacjonizm” (nasze preferowane określenie).

https://novusordowatch.org/2018/02/five-years-ago-benedict16-resigns/

Coffin zyskał na znaczeniu w konserwatywnym „katolickim” świecie jako gospodarz programu radiowego Catholic Answers Live, wydawanego przez głośną apologetyczną organizację Novus Ordo, Catholic Answers, założoną przez Karla Keatinga, a obecnie zarządzaną przez Christophera Checka. W 2013 roku Coffin moderował dwugodzinny odcinek z Timem Staplesem na temat „radykalnego tradycjonalizmu”.

https://novusordowatch.org/2021/11/catholic-answers-president-speaks-at-fsspx-conference/

https://novusordowatch.org/2013/08/radtrads-catholic-answers/

Przyjmując stanowisko, że Benedykt XVI (Józef Ratzinger) jest „nadal” papieżem, Coffin dołącza do innych znanych osobistości, takich jak watykańscy dziennikarze panowie Marco Tosatti i Antonio Socci, ks. René Gracida (emerytowany biskup Novus Ordo Corpus Christi w Teksasie), ks. Jan Paweł Lenga (emerytowany arcybiskup Novus Ordo z Karagandzy w Kazachstanie), ks. Paul Kramer, nieżyjący ks. Nicholas Gruner, historyk kościelny dr Edmund Mazza, nieżyjący już kolumbijski naukowiec dr José Galat oraz blogerzy Fr. Alexis Bugnolo i panna Ann Barnhardt (wcześniej również pan Louie Verrecchio).

https://www.marcotosatti.com/2020/06/06/pope-emeritus-an-american-scholar-attempts-an-explanation/

https://novusordowatch.org/2018/11/antonio-socci-new-book-secret-benedict16/

https://novusordowatch.org/2018/04/schism-ahead-bishop-gracida-calls-for-new-conclave/

https://novusordowatch.org/2020/02/lenga-censured-after-rejecting-francis-antichrist/

https://novusordowatch.org/2013/12/kramer-resignationists/

https://novusordowatch.org/2017/08/chojnowski-gruner-francis-antipope/

https://www.youtube.com/watch?v=G9t-2dCKcKM

https://novusordowatch.org/2017/09/colombian-tv-personality-exposes-francis-heresies/

https://novusordowatch.org/2020/06/bugnolo-benedict16-narrative-collapses/

https://novusordowatch.org/2018/11/benedict16-mysterious-resignation-reply-barnhardt/

Coffin nakręcił 30-minutowy film wyjaśniający powody, dla których uznał, że rezygnacja Benedykta była nieważna i że Franciszek jest antypapieżem (co zabawne, kilka razy podczas swojej prezentacji Coffin odnosi się do Jana Pawła II (r. 1978-2005) jako do „świętego”, zapominając, że to Antypapież Franciszek kanonizował go w 2014 r.):

https://rumble.com/embed/vs0876/?pub=2q4v3

https://novusordowatch.org/canonization-watch-roncalli-wojtyla/

W opisie wideo Coffin wymienia siedem „elementów dowodowych”, które przedstawia w klipie, w następujący sposób:

1) Termin „papież emeryt” nie ma precedensu i jest mylący

2) Wydaje się, że papież Benedykt XVI zrezygnował tylko z części papiestwa, z czynnego ministerium, a nie z urzędu lub munus papiestwa

3) Długoletni osobisty sekretarz papieża Benedykta, arcybiskup Georg Gänswein, wydał oświadczenia, które wydają się potwierdzać kontynuowanie papieskiej tożsamości Benedykta

4) Właściwą formą zwracania się papieża Benedykta jest nadal „Wasza Świątobliwość”

5) W oficjalnym łacińskim „declaratio” odczytanym przez papieża Benedykta 11 lutego 2013 r. są co najmniej trzy błędy

6) „Powszechna pokojowa akceptacja” Franciszka przez Kościół nigdy tak naprawdę nie miała miejsca

7) Kanonicznie nielegalne zachowanie kardynałów mafii St. Gallen w spiskowaniu by wybrać ich człowieka z Buenos Aires w 2013 roku unieważnia Konklawe

https://rumble.com/vume9o-seven-pieces-of-evidence-that-francis-is-an-antipope.html

Jeśli ktoś wierzy, że Ratzinger był ważnym papieżem, kiedy złożył rezygnację w lutym 2013 roku, argumenty podane przez Coffina są na pozór całkiem rozsądne. Oczywiście dolewanie oliwy do ognia jest wręcz idiotyczne, a nawet sprzeczne rzeczy, które „emerytowany papież” powiedział podobno na temat swojej rezygnacji i obecnego statusu, w tym idei, że zachowuje „duchowy wymiar” papiestwa, że ​​jest wciąż ubrany na biało, ponieważ „innych ubrań nie było”, że stworzył urząd „papieża emeryta” by wyrazić „całkowicie jasno, że jest tylko jeden papież” i że akceptuje wyjaśnienie heretyka „abp”. Georga Gänsweina, że ​​„nie wyrzekł się tej posługi [służby]”, ale „rozszerzył osobisty urząd [papiestwa] o wymiar kolegialny i synodalny, jako posługę wspólną” i dlatego istnieje teraz „de facto poszerzona posługa — z członkiem aktywnym i kontemplacyjnym”.

https://novusordowatch.org/2020/05/benedict-says-he-retains-spiritual-dimension-of-papacy/

https://novusordowatch.org/2016/08/benedict16-resignation-jet-lag/

https://novusordowatch.org/2018/09/benedict16-papa-emeritus-only-one-pope/

https://novusordowatch.org/2016/12/ganswein-no-proof-god-exists/

https://novusordowatch.org/2016/05/ganswein-expanded-papacy/

Z jego filmu jasno wynika, że ​​Patrick Coffin szuka wyjaśnienia, w jaki sposób Franciszek może być antypapieżem i wierzy, że znalazł swoje wytłumaczenie w niekonwencjonalnej rezygnacji Josepha Ratzingera. Na zakończenie swojej prezentacji Coffin stwierdza: „Papież Benedykt XVI jest człowiekiem mądrym i świętym, który w końcu tak naprawdę nie chciał być papieżem” i konkluduje: „Może nie uciekł przed wilkami. Może ich przechytrzył.”

Zagrajmy w tę grę przez chwilę i załóżmy, że Kościół Vaticanum II jest prawdziwym Kościołem, a Benedykt był prawdziwym papieżem: co zyskałby Kościół Katolicki, gdyby Benedykt pozwolił apostacie Bergoglio przejąć władzę jako pozorny papież i zniszczyć Kościół oraz wprowadzić w błąd niezliczone dusze, podczas gdy prawdziwy papież spędza resztę swoich dni będąc potajemnie ważnym papieżem w swoim małym pokoiku na terenie Watykanu? W jaki sposób to „przechytrzy” wrogów Chrystusa? W rzeczywistości, gdyby Benedykt zrezygnował w sposób ważny, otworzyłoby to drogę do ważnego następcy, gwarantując w ten sposób, że Boska ochrona dla papiestwa zstąpi na nowego papieża. Jak zatem mogło być cokolwiek pokornego lub świętego w tak „sprytnym” nie-rezygnowaniu, jakie udało się Ratzingerowi, jak wierzy Coffin? Gdyby Benedykt „naprawdę nie chciał być papieżem”, istniałby łatwy sposób na urzeczywistnienie tego życzenia: poprzez ważną rezygnację.

https://novusordowatch.org/2017/05/does-this-apply-to-francis/

Nie, ta teza Benedykta „przechytrzającego” wilki naprawdę się nie zgadza. Jednak to, co osiąga jego dziwaczna rezygnacja i trwający cyrk „Papieża emeryta”, to danie alternatywnego wyjścia tym ludziom w Novus Ordo, którzy mogą powiedzieć, że nie ma mowy, aby Franciszek mógł być papieżem i dlatego zostaliby do tej pory sedewakantystami, gdyby Ratzinger nie zapewnił tej o wiele smaczniejszej alternatywy dla przerażającego i znienawidzonego sedewakantyzmu:

https://novusordowatch.org/2017/04/anything-but-sedevacantism/

https://novusordowatch.org/2016/01/why-fear-sedevacantism/

https://novusordowatch.org/2021/10/eclipse-of-church-case-for-sedevacantism/

https://novusordowatch.org/2022/02/human-fraternity-declaration-becomes-papal-act/

Wiele lat temu stworzyliśmy mem, aby uzmysłowić iluzję, w której zakochani są rezygnacjoniści. Wierząc, że uniknęli oszustwa Franciszka, po prostu kupili inne, który wciąż trzyma ich przywiązanych do modernistycznego antykościoła Soboru Watykańskiego II:

 


https://novusordowatch.org/2020/03/theological-errors-of-vatican2/

Niezależnie od tego, czy akceptujesz Franciszka jako papieża, czy Benedykta XVI, tak czy inaczej, masz gwarancję, że dostaniesz tylko jedno: więcej Vaticanum II.

Jakiś czas temu wskazaliśmy w dogłębnym artykule, że daleko od konkluzji, że rezygnacja Ratzingera z pontyfikatu była nieważna z powodu jego dziwnych przekonań na temat papiestwa, ludzie powinni dojść do wniosku, że jego otrzymanie nigdy nie było ważne; ponieważ ówczesny „kardynał” Ratzinger opublikował w 1982 roku książkę, w której wyraźnie poddaje w wątpliwość dogmat papieskiego prymatu zdefiniowany przez Sobór Watykański I, czyniąc go w ten sposób publicznym heretykiem, a zatem z natury niezdolnym do bycia papieżem:

https://novusordowatch.org/2020/06/invalid-resignation-or-election-ratzinger-denies-papal-primacy/

To, podobnie jak inne heretyckie wierzenia Ratzingera, jest czymś, czemu Patrick Coffin powinien poświęcić trochę czasu na badanie – zamiast wymieniać jednego modernistycznego antypapieża na drugiego.

https://novusordowatch.org/benedict-xvi/

Przerwa