środa, 8 września 2021

Franciszek odpowiada na żydowską krytykę dotyczącą przedawnienia starego prawa

 

Franciszek odpowiada na żydowską krytykę dotyczącą przedawnienia starego prawa

7 września 2021

 

Tłumaczenie polskie za:

https://novusordowatch.org/2021/09/francis-answers-jewish-criticism-old-law/

Cytaty z Pisma Świętego zaczerpnięte z Biblii Wujka (1962)

 

Czy ktoś może zrozumieć, o co mu chodzi?

 

 


25 sierpnia 2021 r. informowaliśmy, że papieski oszust Jorge Bergoglio („Franciszek”) otrzymał list od Naczelnego Rabina Izraela ze skargą na jego środową katechezę z 11 sierpnia, w której (słusznie) nauczał, komentując św. List Pawła do Galatów, że Prawo Mojżeszowe Starego Przymierza nie jest w stanie dać duszy życia nadprzyrodzonego. To życie jest raczej możliwe tylko dzięki łasce uświęcającej, którą w Nowym Przymierzu wysłużył nam i udostępnił nasz Błogosławiony Pan i Zbawiciel, Jezus Chrystus.

https://novusordowatch.org/2021/08/not-kosher-francis-in-trouble-with-jewish-authorities/ - tłumaczenie dostępne na tej stronie

https://www.vatican.va/content/francesco/en/audiences/2021/documents/papa-francesco_20210811_udienza-generale.html

Nikt, kto czytał Nowy Testament, nie mógłby się zdziwić, słysząc to, ponieważ jest to jedna z podstawowych nauk Ewangelii: „Albowiem Zakon przez Mojżesza był dany; łaska i prawda stała się przez Jezusa Chrystusa” (J 1, 17); „Ja przyszedłem, żeby życie miały, i obficiej miały.” (J 10,10); „Bo jeśli nie uwierzycie, żem ja jest, pomrzecie w grzechu waszym” (J 8,24).

Jednak od odstępczego Soboru Watykańskiego II (1962-65) to nauczanie zostało co najmniej zaciemnione. W rzeczy samej zostało zmienione i tym samym odrzucone; dlatego Watykan teraz bezwstydnie ogłasza, że ​​„w żaden sposób nie wynika z tego, że Żydzi są wykluczeni z Bożego zbawienia, ponieważ nie wierzą w Jezusa Chrystusa jako Mesjasza Izraela i Syna Bożego” (Komisja ds. Relacji Religijnych z Żydami: „Dary i powołanie Boże są nieodwołalne” (Rz 11:29, n. 5).

https://novusordowatch.org/2015/12/the-kosher-church/ - tłumaczenie dostępne na tej stronie

http://www.archivioradiovaticana.va/storico/2015/12/10/vatican_issues_new_document_on_christian-jewish_dialogue_/en-1193274

Zaskakujące było więc to, że Franciszek przedstawia ortodoksyjne wyjaśnienie nauczania św. Pawła w Liście do Galatów, biorąc pod uwagę, że argentyński jezuita nie jest dokładnie znany jako latarnia ortodoksji, ale jako człowiek Vaticanum II. W naszym poście z 25 sierpnia przedstawiliśmy możliwe wyjaśnienie tego nieoczekiwanego zachowania, które rozwiązuje pozorną sprzeczność:

https://novusordowatch.org/2021/08/not-kosher-francis-in-trouble-with-jewish-authorities/ - tłumaczenie dostępne na tej stronie

Jak wtedy zauważyliśmy, Żydzi byli zdenerwowani tą nagłą zmianą „papieskiej” doktryny i tonu. Reuters donosił: „W liście, do którego dotarł Reuters, rabin Rasson Arousi, przewodniczący Komisji Naczelnego Rabina Izraela ds. Dialogu ze Stolicą Apostolską, powiedział, że komentarze wydają się sugerować, że prawo żydowskie jest przedawnione. Władze Watykanu powiedziały, że studiują list i rozważają odpowiedź”.

Ta odpowiedź została udzielona. Zanim jednak przejdziemy do tego, co na ten temat wiemy, pokrótce naszkicujmy, co jeszcze się wydarzyło.

30 sierpnia Vatican News opublikował krótki komentarz „Abpa”. Victora Manuela Fernandeza (tak, to ten) podejmujący temat, który wydaje się zaskakująco ortodoksyjny, argumentując, że nauka św. Pawła nie jest lub nie powinna być obca tym, którzy wierzą w Stary Testament.

https://www.vaticannews.va/en/church/news/2021-08/archbishop-fernandez-la-plata-argentina-law-judaism-christianity.html

https://novusordowatch.org/2017/09/fernandez-art-of-kissing-english/

1 września, podczas audiencji generalnej, Franciszek zaczął od ciekawego wyjaśnienia:

Będziemy kontynuować wyjaśnianie Listu św. Pawła do Galatów. To wyjaśnienie nie jest czymś nowym, czymś moim: studiujemy to, co mówi św. Paweł w bardzo poważnym konflikcie z Galatami. I jest to również Słowo Boże, ponieważ weszło do Biblii. To nie są rzeczy, które ktoś zmyśla: nie. To coś, co wydarzyło się w tamtym czasie i może się powtórzyć. I rzeczywiście, widzieliśmy, że powtórzyło się to w historii. Jest to po prostu katecheza o Słowie Bożym wyrażona w Liście św. Pawła do Galatów; nic więcej. Należy o tym zawsze pamiętać.

(Antypapież Franciszek, Audiencja Generalna, Vatican.va, 1 września 2021; podkreślenie dodane.)

https://www.vatican.va/content/francesco/en/audiences/2021/documents/papa-francesco_20210901_udienza-generale.html

Wydaje się całkiem oczywiste, że Franciszek próbuje w jakiś sposób rozwiać obawy niewierzących Żydów, mówiąc, że jego słowa są „po prostu katechezą… niczym więcej”. A jednak, gdy weźmiemy pod uwagę otaczający kontekst, nie ma to większego sensu, ponieważ jednocześnie podkreśla, że ​​przedstawia przedstawienie „Słowa Bożego”, a nie „rzeczy, które ktoś wymyśla”. Nie jest więc jasne, w jaki sposób mogłoby to uspokoić jego żydowskich przeciwników.

W minioną niedzielę, 5 września, na zakończenie swojego przemówienia na Anioł Pański, Bergoglio wyraził pozdrowienia i życzenia dla odstępczych Żydów na kilka nadchodzących świąt, które będą obchodzić, przestrzegając samego Starego Prawa, o którym fałszywy papież sam przyznał, że nie może dać życia i zostało zastąpione przez Prawo Chrystusowe:

W najbliższych dniach obchodzony będzie żydowski Nowy Rok, Rosz Haszana. A potem dwa święta Jom Kippur i Sukot. Z całego serca życzę wszystkim moim braciom i siostrom wyznania mojżeszowego: aby Nowy Rok był bogaty w owoce pokoju i dobra dla tych, którzy wiernie postępują w Prawie Bożym.

(Antypapież Franciszek, Pozdrowienia po Aniele Pańskim, Vatican.va, 5 września 2021; podkreślenie dodane.)

https://www.vatican.va/content/francesco/en/angelus/2021/documents/papa-francesco_angelus_20210905.html

Franciszek nie tylko bluźnierczo sugeruje, że obchodzenie tych żydowskich świąt może przynieść Boże błogosławieństwo, gdy same w sobie są całkowicie niezdolne do przyniesienia czegokolwiek nadprzyrodzonego dobra (mówimy obiektywnie, pomijając wszelkie szlachetne subiektywne intencje, jakie może mieć każda jednostka), ponieważ teraz oznaczają one nie tylko religię fałszywą, ale taką, która świadomie odrzuca Tego, którego Bóg posłał, aby odkupił ludzkość: „Jeśli zaś z łaski, to już nie z uczynków, bo inaczej łaska już nie jest łaską” (Rz 11, 6) ; „Przyszedł do swej własności, a swoi go nie przyjęli” (J 1,11).

Co więcej, fałszywy papież sugeruje także, że wyznawcy odstępczej religii żydowskiej są zdolni do wiernego kroczenia w Prawie Pańskim, kiedy jest to absolutnie wykluczone nie tylko przez św. Pawła, ale także przez samego Chrystusa Pana: „Jam jest szczep winny, wyście latorośle. Kto pozostaje we mnie, a ja w nim, ten wiele owocu przynosi; bo beze mnie nic uczynić nie możecie” (J 15, 5); „Zakon bowiem ściąga gniew. Gdyż gdzie nie ma Zakonu, nie ma i przestępstwa. Dlatego z wiary - aby według łaski obietnica trwała w mocy dla całego potomstwa, nie tylko tego, które jest z Zakonu, ale i dla tego, które jest z wiary Abrahama; bo on jest ojcem nas wszystkich” (Rz 4,15-16).

Teraz, oprócz tych publicznych komentarzy, wyraźnie otwartych na interpretację, Bergoglio polecił również, aby w odpowiedzi na jego list „kardynał” Kurt Koch wysłał wiadomość do rabina Arousiego:

Franciszek poprosił następnie Kocha, aby wyjaśnił, że jego słowa na temat Tory dotyczące pism św. Pawła w Nowym Testamencie nie powinny być traktowane jako osąd prawa żydowskiego, jak podają źródła.

W zeszłym tygodniu Koch wysłał list do Arousiego zawierający cytat papieża Franciszka z 2015 roku: „Chrześcijańskie wyznania znajdują swoją jedność w Chrystusie; Judaizm znajduje swoją jedność w Torze”.

Źródła żydowskie podają, że postrzegają list watykański jako znak pojednania.

(Philip Pullella, „Papope responds to Israeli criticism over comments on Jewish law”, Reuters, 6 września 2021 r.; dodano podkreślenie.)

https://www.reuters.com/world/pope-responds-israeli-criticism-over-comments-jewish-law-2021-09-06/

Tak więc, według „Papieża”, kiedy wyjaśnia, czego św. Paweł naucza w Nowym Testamencie o tym, że Stare Prawo nie może usprawiedliwiać, „nie powinno to być traktowane jako osąd prawa żydowskiego”. Nie sposób przestać się zastanawiać: co to ma znaczyć? Czy Bergoglio mówi, że osąd św. Pawła w tej sprawie jest nieważny? A może — przepraszam za ironię — „przedawniony”? Czy został „zastąpiony” przez Vaticanum II? A może od samego początku był to tylko sąd „względny”, „prawdziwy dla Chrześcijan, ale nie dla Żydów”? O czym my tu mówimy? Jak zwykle „wyjaśnienia” Novus Ordo rodzą więcej pytań niż odpowiedzi.

To naprawdę godne ubolewania, że ​​nie opublikowano pełnego tekstu odpowiedzi Kocha, ale być może stanie się to w przyszłości. Franciszek próbuje grać na obie bramki, ale natura rzeczywistości jest taka, jaka jest, jest to równoważenie, w którym nie będzie w stanie odnieść sukcesu. Bo albo zadowoli Żydów i zaprzeczy Ewangelii, albo będzie podtrzymywał Ewangelię i rozgniewa Żydów. Nie jest możliwy środek pośredni: „Żaden sługa nie może dwom panom służyć; bo albo jednego będzie miał w nienawiści, a drugiego będzie miłował; albo z jednym trzymać będzie, a drugim wzgardzi” (Łk 16,13). Oczywiście wiemy, po której stronie musi się obrać prawdziwy naśladowca Chrystusa: „Jeślibym się jeszcze ludziom podobał, nie byłbym sługą Chrystusa” (Ga 1,10).

Tak więc mamy tutaj ten podwójny standard, który potępiliśmy w naszym ostatnim poście na ten temat, ponownie w pełnej krasie. Franciszek stara się mieć jeden standard dla Żydów, a inny dla Chrześcijan. Ale obiektywna rzeczywistość nie jest względna. Ewangelia jest obiektywną i absolutną prawdą. Nie zna ani poganina, ani Żyda: „Nie ma Żyda ani Greka; nie ma niewolnika ani wolnego nie ma mężczyzny ani niewiasty. Albowiem wy wszyscy jedno jesteście w Chrystusie Jezusie” (Ga 3,28).

Ewangelia nie dopuszcza zatem dwóch „równoległych” przymierzy, jednego dla Żydów, a drugiego dla Chrześcijan. Jest raczej tylko jedno i wieczne przymierze, ustanowione przez Chrystusa, który jest „światłośćą na objawienie pogan i chwałę ludu twego izraelskiego” (Łk 2,32). Stąd św. Paweł pyta retorycznie: „Czyż Bóg jest tylko żydów? Czy nie i pogan? Owszem i pogan. Gdyż właśnie jeden jest Bóg, który usprawiedliwia obrzezanych z wiary i nieobrzezanych przez wiarę.” (Rz 3,29-30); „Łaską bowiem jesteście zbawieni przez wiarę i to nie z was, bo jest darem bożym; nie z uczynków, aby się nikt nie chlubił” (Ef 2,8-9).

Franciszek nie może wygrać na obie strony – a jednak właśnie tego chce. W końcu jest modernistą i zaprzeczanie sobie samemu, przyjmując podwójne standardy, jest częścią modernistycznej strategii. Zarówno papieże Pius VI, jak i Pius X stanowczo to potępili:

[Mówienie w ten sposób] nie może być usprawiedliwiane w taki sposób, jak się to widzi, pod błędnym pretekstem, że pozornie szokujące twierdzenia w jednym miejscu są dalej rozwijane wzdłuż linii ortodoksyjnych w innych miejscach, a nawet jeszcze w innych miejscach są korygowane; jakby dopuszczając możliwość potwierdzenia lub zaprzeczenia twierdzeniu lub pozostawienia go osobistym skłonnościom jednostki – taka była zawsze oszukańcza i śmiała metoda stosowana przez innowatorów w celu wprowadzenia błędu. Daje to zarówno możliwość promowania błędu, jak i jego usprawiedliwiania.

(Papież Pius VI, Konstytucja Apostolska Auctorem Fidei, preambuła)

W jaśniejszym jeszcze zaprawdę wystąpi to świetle, skoro przypatrzymy się działalności modernistów, zgodnej z ich nauką. W pismach bowiem i przemówieniach ich znachodzi się wiele sprzeczności, do tego stopnia, że łatwo mógłby ktoś mniemać, że chwiejnymi są i niestałymi. Ale dzieje się to z umysłu i wyrachowania, tj. z poglądu, jaki mają o wyłączności wiary i wiedzy. Stąd znajduje się w ich dziełach niejedno, co katolik pochwali; skoro się stronicę odwróci, można by myśleć, że to pisał racjonalista.

(Papież św. Pius X, Encyklika Pascendi, n. 18)

http://www.ultramontes.pl/pius_x_pascendi.pdf

Gdyby usta Bergoglio miały trzy strony, mówiłby ze wszystkich trzech.

Sam fakt, że dzisiejsze władze żydowskie są zdziwione, gdy dowiadują się, że (rzekomi) Katolicy wierzą, że Katolicyzm zastąpił judaizm, mówi wiele o sukcesie apostazji wywołanej przez Vaticanum II i posoborowe magisterium.

To nie jest tylko kwestia zmiany nacisku lub budowania konstruktywnego dialogu — głoszą inną ewangelię! I jak mówi ten sam św. Paweł w tym samym Liście do Galatów: „Ale choćbyśmy my, albo anioł z nieba głosił wam ponad to, cośmy wam głosili, niech będzie przeklęty” (Gal 1:8).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przerwa