środa, 12 maja 2021

Kippah lub jarmułka - zewnętrzny znak odrzucenia naszego Zbawiciela, Jezusa Chrystusa

 

Kippah lub jarmułka - zewnętrzny znak odrzucenia naszego Zbawiciela, Jezusa Chrystusa

Piątek, 22 grudnia 2017 r

 

Tłumaczenie polskie za:

http://callmejorgebergoglio.blogspot.com/2017/12/the-kippah-or-yarmulke-outward-sign-of.html

 

 



Dlaczego ta scena z szopki jest bluźniercza?

 

 

To jest od dawna spóźniony post o jarmułce lub kippah, nakryciu głowy noszonym przez talmudycznych Żydów. Na powyższym zdjęciu Narodzenia Świętego Józefa przedstawiono jako ortodoksyjnego Żyda. Co ciekawe, to zdjęcie znalazło się w poście na blogu  Les Femmes - The Truth, Photo of Vatican Crib Scene Rejected by Facebook!, który narzekał (słusznie) na przerażające i makabryczne Boże Narodzenie na Placu Świętego Piotra w tym roku, a następnie mówi: (pogrubienie jest nasze dla podkreślenia)

 

Zamiast zakończyć negatywną uwagą, jeszcze raz wspomnę o sztuce moich wnuków  Obietnica. Izajasz mówi nam, że u szczytu niegodziwości człowieka Bóg posłał Zbawiciela. I był piękny, a scena otaczająca jego narodziny była pełna chwały, śpiewu i radości. Więc zignoruj ​​brzydkie i przerażające Boże Narodzenie prezentowane przez uzurpatorów w Watykanie i umieść w pamięci poniższy obrazek [uwaga CMJ: To zdjęcie powyżej w naszym poście] w ten okres Bożego Narodzenia”.

https://lesfemmes-thetruth.blogspot.com/2017/12/photo-of-vatican-crib-scene-rejected-by.html

Wyjaśnimy, dlaczego ten obraz nie jest zdrowy, ale w rzeczywistości jest bluźnierczy i heretycki.

 

Po pierwsze, jarmułka jest zupełnie innym zwierzęciem niż katolicka zucchetto (nazywana również piuską, pileolusem, berettino, calotte, subbiretum, submitrale lub solideo). W the Catholic Encyclopedia (1913) pod hasłem ZUCCHETTO czytamy:

Nie można powiedzieć pozytywnie, kiedy zucchetto stało się zwyczajowe, ale prawdopodobnie nie przed XIII wiekiem. Widnieje na kardynałach na fresku „Św. Franciszek przed Honoriuszem III”, namalowanym ok. 1290 r. w górnym kościele św. Franciszka w Asyżu. Widoczny jest również pod diademem na wizerunku grobu Klemensa VI (zm. 1352) w La Chaise-Dieu. Figury na kilku nagrobkach biskupów z XV wieku w kościołach rzymskich przedstawiają piuskę pod mitrą. W „Ordo” Jacobusa Gajetanusa (ok. 1311 r.) o zucchetto wspomniano w związku z kapeluszem kardynałów (cxviii) i mitrą w „Ordo” Petrusa Amelii (cxliv.), który pojawił się około 1400 roku. Na obrazach i rzeźbach późnego średniowiecza pojawia się czasem jako okrągła piuska, czasem jako czapka zakrywająca tył głowy i uszy. W tym kształcie nazywano ją camauro; to oznaczenie zostało nadane szczególnie tej czerwonej aksamitnej czapce, otoczonej gronostajem, charakterystycznej dla papieża. Było wielkie zamieszanie co do właściwego użycia zucchetto i dlatego Święta Kongregacja Obrzędów wydała kilka decyzji na ten temat („Decr. Auth. Congr. SS. Rit.”, V, Rzym 1901, 382).

http://www.newadvent.org/cathen/15765b.htm



Szkic papieża Piusa XII w białej piusce.

 

 

Przechodzimy teraz do jarmułki, jej pochodzenia i powodów jej noszenia. Współcześni Żydzi często lamentują, że w przeszłości wyznawcy Talmudu byli często zmuszani do noszenia jakiegoś rodzaju identyfikatora (naszywki, płaszcza lub czapki) w krajach chrześcijańskich, które identyfikowały ich jako Żydów. Promują to jako formę prześladowań religijnych i wierzą, że ten status wiecznej ofiary daje im swobodę popełniania przestępstw we współczesnym świecie. A co by było, gdybyśmy ci powiedzieli, że jeden z powodów noszenia jarmułki służył temu samemu celowi, identyfikacji (aczkolwiek z dużym kruczkiem). W tym kontekście jarmułka identyfikuje noszącego jako osobę, która postępuje zgodnie z Talmudem i nakazami rabinów, w tym wypiera się Jezusa jako Chrystusa, Mesjasza. Nie tylko służy do identyfikacji, ale także jako akt sprzeciwu wobec asymilacji z krajem chrześcijańskim. Nie wierz nam, a potem przeczytaj, co mają do powiedzenia rabini i uczeni ...

 

• Nie naśladuj chrześcijan, którzy modlą się z gołą głową i są lekkomyślnymi poganami •

„Wyjątkiem jest opinia Davida Halevy z Ostroga (XVII wiek). Oświadczył, że skoro Chrześcijanie na ogół modlą się z gołą głową, żydowski zakaz robienia tego był oparty na biblijnym nakazie, aby nie naśladować zwyczaju pogan (* ḥukkat hagoi; Magen David do OḤ 8:2). Tradycyjne żydostwo zaczęło utożsamiać odkrytą głowę z nieprzyzwoitą lekkomyślnością i frywolnością (kallut rosh) i dlatego tego zakazuje (Maim. Yad, De'ot 5: 6)”.

źródło: Jewish Virtual Library, Jewish Practices & Rituals: Covering of the Head

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/judaica/ejud_0002_0008_0_08618.html

 

• Goje (Chrześcijanie) modlą się z odkrytymi głowami, a modlitwy nie liczą się, jeśli głowa jest odkryta •

„Taz mówi, że chociaż mi’ikkur hadin, noszenie jarmułki nie jest chiyuv, to jest„ bechokoseyhem lo teilecho”, ponieważ Goje zdejmują nakrycia głowy, nie powinniśmy robić tego samego. Mieć odkrytą głowę to kwestia „bechukoseyhem lo teilecho”.

[…]

Ale Rav Moshe przyznaje, że jest jeden przypadek, w którym Taz ma zastosowanie, a mianowicie przez modlitwę. Dzieje się tak, ponieważ kiedy Chrześcijanie są w kościele, muszą zdjąć nakrycie głowy. Więc jeśli ktoś modli się bez nakrycia głowy, nie spełnił swojego chiyuv. Jeśli twój tallis spadnie w trakcie shemonei esreh, może nie musisz go podosić, ale jeśli twoja jarmułka spadnie, musisz.”

źródło: Pure Torah, Head Covering For Men

https://web.archive.org/web/20150926193852/http:/www.puretorah.com/resources/Why Wear A Kippah.pdf

 

• Noszenie jarmułki nie jest biblijne, jest talmudyczne i jest znakiem identyfikującym kogoś jako Żyda •

 


źródło: Being Jewish: The Spiritual and Cultural Practice of Judaism Today, Ari L. Goldman, str. 218

http://books.google.com/books?id=Rtcekkc_4DgC&pg=PA218&lpg=PA218&dq=David+haLevy+of+Ostrog+kippah&source=bl&ots=L4V0Hn4c2A&sig=FW9_doGiIcg_E3Pq2cDVTmEdX-Q&hl=en&sa=X&ei=rgF0VI24HpCyyASijYLoCA&ved=0CDIQ6AEwAw#v=onepage&q=David%20haLevy%20of%20Ostrog%20kippah&f=false

 

• Rabini stworzyli prawo, zgodnie z którym Żydzi mają nosić kippot, aby nie pomylić ich z przeklętymi (chrześcijańskimi) narodami, wśród których żyli •



źródło: A Cultural History of Jewish Dress autorstwa Erica Silvermana, strona 162

https://books.google.com/books?id=nZYdAAAAQBAJ&pg=PA162&dq=praying+with+an+uncovered+head+kippahs&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwjaocmd9qbVAhUD4yYKHTQ4DcUQ6AEISTAG#v=onepage&q&f=false

 

• Wiara katolicka jest fałszywym kultem i nie należy jej w żaden sposób naśladować •

„Majmonides zadekretował:„ Żyd powinien odróżniać się od Chrześcijan i wyróżniać się swoim strojem i czynami, tak jak różni się od nich wiedzą i zrozumieniem”. Podstawowa halacha polega na tym, że każda z praktyk, które Chrześcijanie używają w ich fałszywym kulcie (avodah zara), jest zabroniona przez judaików (jidyn), nawet jeśli judaicy stosowali te praktyki przed chrześcijaństwem. Innymi słowy, nawet jeśli Biblia - lub Talmud - sankcjonuje pewną praktykę, rabini zabraniają judaikom kontynuowania tego, jeśli praktyka ta zostanie później przyjęta przez chrześcijan”.

źródło: Judaism Discovered, From Its Own Texts: A Study of the Anti-Biblical Religion of Racism, Self-Worship, Superstition and Deceit, s. 591.

 

• Modlitwa z odkrytą głową jest aktem bezbożnym i identyfikuje kogoś jako chrześcijanina •

„Z biegiem czasu zwyczaj zakrywania głowy podczas kultu stawał się coraz bardziej obowiązkowy. Wraz ze wzrostem prześladowań ze strony Kościoła pogłębiła się żydowska niechęć do wszystkiego, co chrześcijańskie. Odsłonięcie głowy stało się związane z etykietą kościelną i przez to stało się odrażające. Oddawanie czci, a nawet chodzenie z odkrytą głową było uważane za naśladowanie Chrześcijan i akt braku szacunku dla Boga. I odwrotnie, nakrycie głowy stało się aktem żydowskiej pobożności. Dla wygody przyjęto jarmułkę”.

źródło: My Jewish Learning, Kippot (Head Coverings) in Synagogue

http://www.myjewishlearning.com/article/kippot-head-coverings-in-synagogue/

 

 


Żydzi noszący kippot, by nie utożsamiać się z narodami przeklętymi (Katolikami).

 

• Nie chodź z gołą głową jak Goj •

„Taz napisał słynnie, że w dzisiejszych czasach, ponieważ Goje specjalnie chodzą z odkrytymi głowami, Żyd, który chodzi z odkrytą głową, narusza zakaz Tory dotyczący podążania drogami Gojów”.

źródło: Daf Yomi Digest, piątek 31 maja 2013 r., Halachah Highlight, s. 2.

https://www.dafdigest.org/eruvin/Eruvin 084.pdf

 

• Nie bądź jak Goj •

„Jak spekuluje prof. Zimmer, symboliczne zróżnicowanie stworzone przez kippot pomogło odróżnić Żydów od ich sąsiadów gojów. Na przykład kilka XV-wiecznych źródeł niemieckich podaje, że pozostawienie odkrytej głowy w niewłaściwy sposób imituje gojskie zwyczaje i prowadzi do asymilacji. Podobnie w XVII wieku rabin David Halevi Segal ostracyzował tych Żydów, którzy, podobnie jak ich nieżydowscy sąsiedzi, zdejmują czapki, gdy siadają (Taz OC 8: 3)”.

źródło: Failed Messiah, Why Rabbi Akiva, Rebbe, Rabbi Eliezer and Rabbi Yehoshua All Went Bareheaded

http://failedmessiah.typepad.com/failed_messiahcom/2009/01/why-rabbi-akiva-rebbe-rabbi-eliezer-and-rabbi-yehoshua-all-went-bareheaded.html

 

• Żydzi nie mogą w żaden sposób naśladować Chrześcijan, jeśli chodzi o praktykowanie talmudyzmu •

„W niedawnej książce o halachicznej sile zwyczajów, Imrei Barukh: Tokef Ha-Minhag Ba-Halakhah, Rav Baruch Simon porusza to pytanie. Jedną z przyczyn różnych zwyczajów jest biblijny zakaz podążania za praktykami innych religii (chukos ha-goyim). Po emancypacji Żydów ten zakaz stał się dominującym tematem w złożonej integracji Żydów ze społeczeństwem chrześcijańskim - co wolno nam robić, a co jest poza zasięgiem?

Wcześniej Rav Shlomo Luria (Responsa Maharshal, nr 72) doszedł do wniosku, że noszenie jarmułki jest tylko zwyczajem, a nie prawem. Vilna Gaon (Bi’ur Ha-Gra, Orach Chaim 8:6) orzekł, że nie masz nawet obowiązku noszenia jarmułki podczas modlitwy. Jednak Taz (Orach Chaim 8: 3) dodał rozważenie chukos ha-goyim. Ponieważ Chrześcijanie regularnie zdejmowali nakrycia głowy, zwłaszcza przed modlitwą, Żydzi mogą nie przestrzegać tej praktyki. Według Taz siedzenie bez jarmułki - a na pewno modlenie się z gołą głową - jest biblijnie zabronione.

Rav Simon cytuje Rava Moshe Feinsteina (Iggeros Moshe, Orach Chaim 4:40:14), który rozróżnia między siedzeniem a modlitwą z gołą głową. Chrześcijanie robią to pierwsze tylko dla wygody. Jednak modlą się z odkrytymi głowami jako przekonanie religijne. Dlatego rządzi Rav Feinstein, modlitwa bez nakrycia głowy - nawet przez przypadek - jest zabroniona, a modlitwa nieważna. Jeśli twoja jarmułka przypadkowo spadnie podczas modlitwy, musisz pomodlić się ponownie po tym, jak zakryjesz głowę. ”

źródło: Torah Musings, What To Do About A Yarmulke #Fail

http://www.torahmusings.com/2015/06/what-to-do-about-a-yarmulke-fail/

 

• Żydzi nie mogą być jak Goje ani asymilować się z nimi •


 

źródło: Zgromadzenie Rabinów, „Non Jews and Kippah in the Synagogue”

https://www.rabbinicalassembly.org/sites/default/files/public/halakhah/teshuvot/20052010/Kippah JaySteinfinal.pdf

 

• Modlitwa z odkrytą głową jest jak wymachiwanie bronią w synagodze - obrazą Boga •

„Tora Temima, w tym wersecie, cytuje słowa Szulchana Arucha, a on stawia to pytanie. Shulchan Aruch pisze, że do shul nie należy wchodzić „z długim nożem lub z odkrytą głową”. Prosta lektura Shulchana Arucha zdaje się sugerować, że omawiane są dwa zupełnie różne tematy: po pierwsze nie należy wchodzić do shul z bronią, a po drugie nie należy wchodzić bez odpowiedniego nakrycia głowy (jarmułki). Tora Temima zastanawia się, jaki jest związek między tymi dwoma stwierdzeniami. Co więcej, Shulchan Aruch omawiał już hallacha modlitwy bez nakrycia głowy w Siman 91, dlaczego więc miałby czuć się zmuszony do powtarzania tego?

Dlatego proponuje zupełnie inną interpretację orzeczenia Shulchana Arucha. Shulchan Aruch w rzeczywistości omawia jeden temat, a mianowicie broń w synagodze. Kiedy Shulchan Aruch pisze, że nie należy wchodzić z „odkrytą głową”, w rzeczywistości ma na myśli „głowę” broni. Zakaz istnieje tylko wtedy, gdy broń jest odkryta. Można się modlić tak długo, jak długo broń jest schowana. Chociaż Lewush wydaje się nie zgadzać z tą nowatorską interpretacją słów Szulchana Arucha, Elya Raba zdaje się zgadzać z Torą Temima”.

źródło: halachablog, Praying While Carrying a Weapon

https://halachablog.com/2014/11/07/praying-while-carrying-a-weapon/

 


Od Żydów nie wymaga się noszenia jarmułki, jeśli to im zaszkodzi ekonomicznie lub jeśli znajdują się w kraju zgodnym z prawem noahickim.

 

 

• Prawa i kruczki dla zwolenników Talmudu dotyczące jarmułki •

(uwagi tłumacza – modlitwa to daven, davening – specyficzny sposób „modlenia się” u rzydów)

Halacha na czwartek 29 stycznia 2015 r

 

1) Żydowscy mężczyźni nie mogą chodzić dalej niż na 4 Amos (około 8 stóp) bez nakrycia głowy. (Shulchan Aruch Siman 2: 6 i Mishna Berura S "K 11 cytując Taz. Zobacz także Shu"t Igros Moshe Orach Chim Vol. 1 Siman 1 odnośnie wymagań dotyczących rozmiaru nakrycia głowy)

Godne pochwały jest zachowanie surowości i nawet nie siedzenie w jednym miejscu, a nawet spanie bez nakrycia głowy. (Mishna Berura tamże)

Młodych chłopców należy uczyć od najmłodszych lat noszenia Kipah na głowie, ponieważ Talmud (Szabbos 156b) uczy, że zakrywanie głowy prowadzi do strachu przed Hashem.

B'sha'as hadchak, jeśli ktoś musi chodzić 4 Amos w swoim domu i nie ma czym zakryć głowy, może to zrobić gołą ręką. Jeśli jednak ktoś jest na zewnątrz (i jest bezpośrednio pod niebem), użycie ręki do przykrycia nie wystarczy, należy raczej użyć rękawa koszuli lub innego przedmiotu (patrz Mishna berura Siman 2 S "K 12)

 

2) Jeśli ktoś jest w miejscu, w którym nie może zakryć głowy (jak dom sądowy, gdzie może być prawo kraju, że głowy muszą być odkryte) lub jeśli wykonuje taki zawód, że obawia się, że jego zakryta głowa spowoduje utratę klientów lub przychodów, istnieje możliwość, że będzie mógł siedzieć z gołą głową bez przekraczania tej halachy. (Zobacz Shu "t Rivevos Ephraim tom 5 Siman 40, co cytuje z Rav Moshe Feinstein Zatzal)

Jednak przed ustaleniem tego, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy noszenie kipah jest dopuszczalne prawie wszędzie (ze względu na dobroć Hashem, że większość z nas żyje z wolnością religijną i tolerancją), należy skonsultować się z kompetentnym autorytetem halachicznym.

 

 

HALACHY DLA EREV SHABBOS KODESZ, CZERWIEC 5,2015

PODWÓJNA PORCJA L'KAVOD SHABBOS KODESH

 

1) POŁOŻENIE WŁASNEJ RĘKI NA GŁOWĘ NIE WYSTARCZA JAKO WŁAŚCIWE NAKRYCIE GŁOWY, A ODSTAWIANIE TEGO SPOSOBU JEST PODOBNE DO MODLITWY Z GOŁĄ GŁOWĄ. WYSTARCZY RĘKA KOGOŚ INNEGO NA TWOJEJ GŁOWIE. (SHULCHAN ARUCH SIMAN 91: 4)

2) WYDŁUŻENIE RĘKAWU KOSZULI LUB KURTKI NA DŁONIE I ZAKRYCIE GŁOWY MATERIAŁEM WYSTARCZA JAKO NAKRYCIE GŁOWY. (ZOBACZ MISNĘ BERURA SIMAN 91 S "K 10. ZOBACZ TAKŻE MISHNA BERURA SIMAN 2 S" K 12, ŻE DLA BRACHA, B'SHA'AS HADCHAK, MOŻE BYĆ MIEJSCE NA POBŁAŻLIWOŚĆ, ALE PODSUMOWUJE, ŻE LEPIEJ NIE POLEGAĆ NA TEJ POBŁAŻLIWOŚCI.)

 

HALACHY DLA SHABBOS KODESZ

 

1) MĘŻCZYZNA, KTÓRY MODLI SIĘ Z GOŁĄ GŁOWĄ, NAWET B'SHOGEG, NIEZAMIERZENIE, WEDŁUG HARAVA MOSHE FEINSTEINA ZATZALA (IGROS MOSHE ORACH CHAIM TOM 4 SIMAN 40:14), MUSI MODLIĆ SIĘ PONOWNIE, GDYŻ NIE SPEŁNIŁ SWOICH OBOWIĄZKÓW NAWET B’DIEVED. PISUJE ON TAM, ŻE TA TEFILAH JEST UZNAWANA "TOEVA", OBRAZĘ.

HARAV SHLOMO ZALMEN AUERBACH ZATZAL (HALICHOS SHLOMO; TEFILAH, PEREK 2:16) POBŁAŻA BARDZIEJ I UTRZYMUJE, ŻE JEŚLI ZOSTAŁO TO ZROBIONE NIEZAMIERZENIE, B’DIEVED SPEŁNIŁ SWOJE OBOWIĄZKI I NIE POTRZEBUJE PONOWNIE SIĘ MODLIĆ.

2) JEŚLI JARMUŁKA, TALIS LUB INNA NAKRYCIE GŁOWY SPADA W ŚRODKU MODLITWY SHEMONA ESREI, POWINIEN PRZESTAĆ MODLIĆ SIĘ NAWET JEŚLI MUSI WYJŚĆ Z MIEJSCA, ABY TO ZROBIĆ, PRZED WZNOWIENIEM SHEMONY ESREI. (ZOB. HALICHOS SHLOMO; TEFILAH, PEREK 2, DVAR HALACHA 27)

źródło: Halacha For Today, Archives: Hilchos Tefilah

http://halachafortodaycom.blogspot.com/2013/02/archives-hilchos-tefilah.html

 

 

• Żyd talmudyczny nie musi nosić jarmułki w kraju muzułmańskim (ponieważ są Noahidami), tylko wtedy, gdy jest w kraju chrześcijańskim •

http://callmejorgebergoglio.blogspot.com/2016/04/the-talmudists-and-their-noahide-golem.html         -    ten post będzie przetłumaczony i zamieszczony

Rambam zabrania odmawiania szemoneh esrei z odkrytą głową (Hilchos Tefillah 5: 5), a także stwierdza, że ​​talmid chacham powinien zawsze zakrywać głowę (Hilchos Dei’os 5:6).

Na podstawie powyższych źródeł większość autorytetów halachicznych, choć nie wszystkie, twierdzi, że w czasach talmudycznych zakrywanie głowy było wykonywane przy specjalnych okazjach, takich jak modlitwa, recytowanie błogosławieństw, w obecności znawcy Tory, ale nie było zawsze przestrzegane (Tur, Orach Chayim 8, jak wyjaśnił Darkei Moshe; Shu't Maharshal # 72; Gra o Orach Chayim 8: 2). Z tych orzeczeń wynika, że ​​ktoś inny niż talmid chacham nie musi zakrywać głowy, z wyjątkiem sytuacji, gdy modli się (davening). Jak wkrótce się przekonamy, większość autorytetów dochodzi do wniosku, że dzisiaj trzeba zakrywać głowę z powodów, które nie obowiązywały w czasach Gemary.

Niektóre autorytety zauważają, że powód Taz powinien mieć zastosowanie tylko w krajach zachodnich i innych miejscach, gdzie Goje mają określoną praktykę odkrywania głowy. Jednak w miejscach, gdzie Goje nie mają takich obaw, np. w krajach muzułmańskich, nie ma zakazu chukos akum w pozostawianiu głowy odkrytej (Shu ”t Igros Moshe, Orach Chayim 1: 1). Może być nadal zabronione z powodu żydowskich zwyczajów.

źródło: RabbiKaganoff.com, Under the Big Top

http://rabbikaganoff.com/under-the-big-top/

 



Jezus nigdy nie założyłby jarmułki, jak to zwykle przedstawiają go judeo-katolicy.

 

 

• Przedstawianie Jezusa z jarmułką (kippah) jest anachronizmem, ponieważ nie istniały one za jego życia •

 


[…]



źródło: 60 pytań, jakie chrześcijanie pytają o wierzenia i praktyki Żydów, s. 81–83

https://books.google.com/books?id=0nIiwb9WMzEC&pg=PA81&dq=kippahs+christians&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwi9xvST-abVAhUEyyYKHRBUBqIQ6AEITjAH#v=onepage&q=kippahs%20christians&f=false

 

Moglibyśmy kontynuować i kontynuować z wieloma innymi cytatami, ale myślimy, że czytelnik zrozumie - kipoty (jarmułki) nie były noszone w czasach Jezusa Chrystusa, ponieważ nie zostały jeszcze włączone do judaizmu talmudycznego. Mają charakter antykatolicki i są nie tylko zewnętrznym znakiem supremacji judaizmu, ale także ich użytkownik oświadcza, że ​​wierzy że:

„Opowieści talmudyczne naśmiewają się z narodzin Jezusa z dziewicy, żarliwie kwestionują jego twierdzenie, że jest Mesjaszem i Synem Bożym, i utrzymują, że został on słusznie stracony jako bluźnierca i bałwochwalca. Obalają chrześcijańską ideę zmartwychwstania Jezusa i twierdzą, że dostał karę, na jaką zasłużył w piekle - i że podobny los czeka jego naśladowców”.

http://callmejorgebergoglio.blogspot.com/2016/02/the-new-evangelization-in-wisconsin-2.html

 

Autor Michael Hoffman podsumowuje to najlepiej, gdy pisze:

„Tajemnica wszechobecnego męskiego judaistycznego nakrycia głowy (kipa, jarmułka itp.) zostaje rozwiązana dzięki świadomości, że jest to obowiązkowe w kontekście religijnym, ponieważ chrześciańscy mężczyźni w kościele muszą mieć gołą głowę. Rabin Feinstein orzeka, że ​​wchodzenie do synagogi lub modlenie się (davening) ze strony judejskiego mężczyzny bez nakrycia głowy jest surowo zabronione, ponieważ Chrześcijanie zawsze zdejmują czapki, wchodząc do kościoła. Feinstein omawia potrzebę recytowania formuły oczyszczenia pokutnego (shemonah esrei) ze strony mężczyzny żydowskiego, który naśladuje Chrześcijan modląc się z odkrytą głową. Jednak wiele władz rabinicznych (poskim) zezwala na odsłoniętą męską głowę, aby oszukać Gojów w okolicznościach, w których noszenie jarmułki wzbudziłoby ich gniew: na przykład zeznania przed sądem gojskim lub w okolicznościach, w których noszenie jarmułki nakrycia głowy może spowodować utratę pracy przez żydowskiego mężczyznę. Stąd senator Joseph Lieberman z Connecticut, ortodoksyjny judaistyczny zwolennik Talmudu, ubiegający się o urząd wiceprezydenta, a później prezydenta Stanów Zjednoczonych, występował publicznie w większości przypadków bez swojej jarmułki, aby nie ryzykować utraty potencjalnej „pracy”. Możemy nawet prześledzić pochodzenie języka jidysz z nienawiści do Chrześcijan. Judaistyczno-niemiecki halachiczny decydent rabin Moshe Sofer („Chasam Sofer”) orzekł, że na podstawie osiemnastu dekretów zakazujących Jeruszalmi (Talmud jerozolimski), z których jeden zakazuje przyjmowania języka Chrześcijan, stało się później konieczne, aby żydzi dokonali wielu zmian w języku niemieckim, co w rezultacie doprowadziło do stopniowego rozwoju języka jidysz”.

źródło: Judaism Discovered, From Its Own Texts: A Study of the Anti-Biblical Religion of Racism, Self-Worship, Superstition and Deceit, s. 591-2.

 

Do tego dodamy tylko, że Żydzi nie są zobowiązani do noszenia jarmułki (kippah) w kraju muzułmańskim. Powodem tego jest to, że muzułmanie modlą się do tego samego boga co Żydzi i są posłuszni prawom noahickim, podczas gdy Katolicy są uważani przez talmudystów za czcicieli bożków.

http://callmejorgebergoglio.blogspot.com/2016/02/the-new-evangelization-in-wisconsin-2.html

http://callmejorgebergoglio.blogspot.com/2016/12/church-militant-promotes-seven-noahide.html

Wracając do pierwszego zdjęcia tego postu przedstawiającego szopkę ze św. Józefem w jarmułce, mamy teraz nadzieję, że czytelnik zrozumie, że jest to nie tylko bluźnierstwo, ale także heretycka i okultystyczna kpina z narodzin naszego Pana. To, podobnie jak watykańskie Boże Narodzenie Franciszka, jest niebezpieczne, ponieważ są truciznami przebranymi za lekarstwa dla duszy.

http://callmejorgebergoglio.blogspot.com/2017/12/this-years-presepio-in-st-peters-square.html


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przerwa