Franciszek o ekstremalnym wsparciu aborcji przez Bidena: „Zostawiam to jego sumieniu, niech rozmawia ze swoim biskupem”!
12 lipca 2022 r
Tłumaczenie polskie za:
https://novusordowatch.org/2022/07/francis-on-joe-biden-abortion-support/
Cytaty z Pisma Świętego zaczerpnięte z Biblii Wujka (1962)
Innymi słowy, „Kim jestem, aby osądzać?!”…
Od końca czerwca nastąpiła lawina szeroko zakrojonych wywiadów z „papieżem” Franciszkiem (Jorge Bergoglio), coby wasze lato nie było spokojne i błogie, a co najgorsze, bezbergolne [oryg ang „Bergoglio-free”].
https://novusordowatch.org/francis/
Najnowszy jest czwartym z rzędu i został przeprowadzony i wydany przez meksykańsko-amerykański TelevisaUnivision. W Stanach Zjednoczonych wyemitowano go wczoraj, 11 lipca, w Univision.
Cała rozmowa, prowadzona w ojczystym języku Bergoglio, hiszpańskim, trwała dwie godziny i raz jeszcze podkreśla, że apostata z Buenos Aires nie lubi niczego więcej, jak tylko słuchać siebie mówiącego, ofiarującego swą nieskończoną mądrość temu biednemu światu.
Tym dziwniejsze jest więc, że w pewnych ważnych sprawach, o których mógłby i powinien mówić, argentyński pseudo-papież nagle milknie lub ma bardzo mało do powiedzenia, zwłaszcza mało merytoryki.
I tak się stało, że w swoim długim wywiadzie z Philipem Pullella z Reuters, którego część została opublikowana 4 lipca 2022 r., Franciszek udzielił skandalicznie niejasnej i wymijającej odpowiedzi dotyczącej palącej kwestii:
Zapytano Franciszka o debatę w Stanach Zjednoczonych dotyczącą tego, czy katolicki polityk, który osobiście sprzeciwia się [?] aborcji, ale popiera prawo wyboru jej przez innych, powinien mieć możliwość przyjęcia sakramentu komunii.
Na przykład przewodniczącej Izby Reprezentantów Nancy Pelosi zabronił przyjmowania [komunii] w tym miejscu konserwatywny arcybiskup jej rodzinnej diecezji San Francisco, ale regularnie przyjmuje ona komunię w parafii w Waszyngtonie. W zeszłym tygodniu otrzymała sakrament na Mszy papieskiej w Watykanie.
„Kiedy Kościół traci swój duszpasterski [pastoralny]charakter, kiedy biskup traci swój duszpasterski charakter, powoduje to problem polityczny” – powiedział papież. „To wszystko co mogę powiedzieć.”
https://www.reuters.com/world/exclusive-pope-francis-denies-he-is-planning-resign-soon-2022-07-04/
Oczywiście to nie było wszystko, co mógł powiedzieć, to po prostu wszystko, co postanowił powiedzieć.
Księga Koheleta mówi nam: „Wszystkie rzeczy mają swój czas… czas milczenia i czas mówienia” (3:1,7). Niestety, fałszywy papież ma paskudny zwyczaj mówienia, kiedy powinien milczeć, i milczenia, kiedy powinien mówić.
W każdym razie odpowiedź Franciszka była niewiarygodnie głupia, ale oczywiście celowo. Jest zaangażowany w trudny akt balansowania: w rzeczywistości jest zwolennikiem aborcji, co widać po jego działaniach (por. Mt 7, 20); ale musi nieustannie sprzeciwiać się słownie dzieciobójstwu, aby wyglądało na to, że jest przeciwko tej barbarzyńskiej praktyce. W ten sposób zwolennicy aborcji czerpią korzyści z jego działań, podczas gdy jego słowa łagodzą pro-liferów.
https://novusordowatch.org/2021/09/francis-sly-devil-abortion/
PL: https://novusordo-pl.blogspot.com/2021/09/a-to-chytry-czart-jak-franciszek.html
https://novusordowatch.org/2016/11/francis-receives-emma-bonino/
Innymi słowy, możemy powiedzieć, że pro-liferzy dostają teorię, a pro-aborcjoniści dostają praktykę. I wiemy, którym z nich Franciszek przypisuje większe znaczenie: „Rzeczywistość przewyższa idee” („Adhortacja apostolska” Evangelii gaudium, n. 233).
Poniższy mem doskonale to ilustruje:
„Papież” Franciszek…
Oto co mówi
„Aborcja jest niczym wyjęcie płatnego mordercy, by kogoś zabić”
A oto co robi
11 maj 2015. Franciszek wielkodusznie wita Emmę Bonino, pionierką praw aborcyjnych we Włoszech, która sama wykonywała aborcje nielegalnie w latach 70-tych i była jedną z osób, które doprowadziły do legalizacji aborcji we Włoszech.
Papież nazywa największą promotorkę aborcji we Włoszech jedną z narodowych „zapomnianych wielkich”.
Nowa włoska Minister Spraw Zagranicznych byłą nielegalną aborcjonistką; uniknęła procesu wejściem do polityki.
W swoim ostatnim wywiadzie, tym z TelevisaUnivision, Franciszek został zapytany o skrajne poparcie Joe Bidena dla aborcji. (Biden, podobnie jak Bergoglio, twierdzi, że jest katolikiem, podobnie jak przewodnicząca Izby Reprezentantów USA Nancy Pelosi).
https://novusordowatch.org/2021/10/francis-welcomes-nancy-pelosi-vatican/
Jego odpowiedź została przekazana przez Catholic News Service w następujący sposób:
„Zostawiam to jego sumieniu, niech rozmawia ze swoim biskupem, proboszczem, księdzem o tej niekonsekwencji” – powiedział.
Jednak powtarzając to, co powiedział wcześniej o biskupach deklarujących, że polityk nie nadaje się do przyjęcia komunii, papież Franciszek powiedział, że biskupi muszą skupić się na opiece duszpasterskiej swojego ludu, a nie na publicznym potępianiu.
„Kiedy pasterz odkłada na bok opiekę duszpasterską lub nie prowadzi dojrzałej opieki duszpasterskiej, powstaje problem polityczny. Na tym polega całe zamieszanie” – powiedział papież.
(Junno Arocho Esteves, „“Pope speaks on U.S. gun violence, abortion debate, retirement rumors”, Catholic News Service, 12 lipca 2022 r.)
https://catholicnews.com/pope-speaks-on-us-gun-violence-abortion-debate-retirement-rumors/
Innymi słowy: To nie mój problem. Nie pytaj mnie. Piłeczka jest po stronie kogoś innego, a poza tym jest też jego sumienie. Oczywiście jest to powrót pana „Kim jestem, aby osądzać?”.
https://novusordowatch.org/2013/08/francis-who-am-i-to-judge/
W październiku zeszłego roku Biden spotkał się z Bergoglio w Watykanie i później publicznie twierdził, że Franciszek powiedział mu, aby nadal przyjmował komunię [Novus Ordo]. Ani Watykan, ani sam „papież” nigdy temu nie zaprzeczyli.
https://novusordowatch.org/2021/10/joe-biden-francis-good-catholic-communion/
Oczywiście Franciszek odkrywa niestosowność „osądzania” tylko wtedy, gdy jest to celowe (por. J 7:24; 1 Kor 2:15), to znaczy, gdy widzi, że jest to korzystne dla jego interesów. To samo dotyczy jego nacisku na osobiste sumienie.
https://novusordowatch.org/2018/01/francis-idolatry-of-conscience/
PL: https://novusordo-pl.blogspot.com/2021/02/franciszek-i-bawochwalstwo-sumienia.html
Argentyński apostata najwyraźniej nie widział problemu z „osądzaniem” w odniesieniu do na przykład następujących spraw:
• potępienie „sztywności” jako oznaki słabego serca u osób chorych i potrzebujących pomocy
https://www.ncregister.com/blog/pope-francis-rigid-people-are-sick
• wymaganie od wszystkich katolików przyjęcia zastrzyku niewystarczająco przetestowanej i potencjalnie niebezpiecznej substancji moralnie wątpliwego pochodzenia (w Watykanie stało się to nawet warunkiem zatrudnienia dla większości, tak że ci, którzy odmówili, byli wykluczani lub marginalizowani)
https://novusordowatch.org/2021/12/vaccine-controversy-two-sides/
PL: https://novusordo-pl.blogspot.com/2021/12/kontrowersje-wyszczepienne-prezentacja.html
https://catholicnews.com/vatican-mandates-vaccination-for-most-employees/
https://religionnews.com/2021/10/04/three-swiss-guards-resign-following-vatican-vaccine-mandate/
• ustalenie, że miłość młodzieży do tradycyjnej Mszy łacińskiej jest „tylko modą” i zdiagnozowanie ich jako psychicznie chorych
https://novusordowatch.org/2014/02/francis-old-mass-just-a-fad/
https://www.catholicculture.org/news/headlines/index.cfm?storyid=29904
• potępianie jako „niechrześcijan” wszystkich tych, którzy budują mury w celu zabezpieczenia swoich granic państwowych (co oznacza, że wszyscy, którzy chcą wejść, muszą korzystać z oficjalnej bramki), a jednocześnie nie budują mostów (cokolwiek to oznacza)
• napominanie ludzi, aby nie zaniechali praktykowania uczynków miłosierdzia względem ciała
• wymaganie od wszystkich katolików przyjęcia Soboru Watykańskiego II (ale nie tak bardzo Pierwszego Soboru Watykańskiego)
https://novusordowatch.org/2021/02/francis-vatican2-is-magisterium/
https://novusordowatch.org/2016/04/kung-francis-infallibility/
• ogłoszenie rewolucji liturgicznej Pawła VI, która odwróciła wielowiekową tradycję liturgiczną, jako „nieodwracalnej”
https://novusordowatch.org/2017/08/francis-irreversible-novus-ordo-liturgy/
• zakaz nawracania ludzi z prawosławia pod groźbą grzechu ciężkiego
https://novusordowatch.org/2016/10/francis-converting-orthodox-sin-against-ecumenism/
Nie ma tam nic o sumieniu, osobistej odpowiedzialności, tolerancji czy rozmowie ze spowiednikiem. Żadnego „kim jestem, by osądzać?!”
W rzeczywistości, w swoim ostatnim „Liście apostolskim” Traditionis Custodes, bardzo pokazał tradycjonalistom w swoim kościele, kim on jest, by osądzać – aby nigdy o tym nie zapomnieli!
https://novusordowatch.org/2021/07/francis-kills-summorum-pontificum/
https://novusordowatch.org/2021/12/dreary-christmas-francis-latin-mass-reactions/
PL: https://novusordo-pl.blogspot.com/2021/12/ponurych-swiat-bozego-narodzenia-po.html
Wyraźnie zachwyceni sobą: „papież” Franciszek i Nancy Pelosi
W tym samym wywiadzie dla TelevisaUnivision, Franciszek ponownie został skonfrontowany z faktem, że Nancy Pelosi niedawno przyjęła komunię [Novus Ordo] w Watykanie w obecności Franciszka, kiedy jej własny ordynariusz, „abp”. Salvatore Cordileone zabronił jej tego. Odpowiedź Bergoglio jest równie wymijająca, co zaskakująca:
Zapytany, dlaczego Pelosi pozwolono przystąpić do komunii w Watykanie, papież zauważył, że nadal przyjmuje Eucharystię również w Waszyngtonie.
„Sytuacja duszpasterska nie jest dobrze wyjaśniona” – powiedział. „Powiedziałbym to, co powiedziałem na początku: Kiedy traci się wymiar duszpasterski, powstaje problem polityczny. A to nie jest łatwe. Ale dla mnie jest to świetna odpowiedź: utrata wymiaru duszpasterskiego stwarza problem polityczny”.
(Esteves, „Pope speaks on U.S. gun violence, abortion debate, retirement rumors”)
https://catholicnews.com/pope-speaks-on-us-gun-violence-abortion-debate-retirement-rumors/
Tak, ten „wymiar duszpasterski” robi różnicę, prawda? Taka niejasna terminologia pozwala obu stronom debaty zinterpretować ją na swoją korzyść, a tego właśnie Bergoglio chce.
Jorge Bergoglio walczy o najgorętsze miejsce w piekle.
_____
Z komentarzy:
Johannes Rambonus
A oto, co powinno się stać z Bidenem i Bergoglio, ze św. Akwinu [Summa, II II Q.11 A.3]
Na heretyków trzeba patrzeć z dwóch stron: pierwsze, ze strony ich samych; drugie, ze strony Kościoła.
Ze strony heretyków popełniają oni grzech, którym zasłużyli sobie nie tylko na to, by zostali karą klątwy wyłączeni z Kościoła, lecz także usunięci ze świata karą śmierci. O wiele bowiem cięższą zbrodnią jest psuć wiarę, która daje życie dla duszy, niż fałszować pieniądze, które służą życiu doczesnemu. Skoro więc świeccy władcy z miejsca sprawiedliwie karzą fałszerzy pieniędzy i innych złoczyńców karą śmierci, tym bardziej heretyków można z miejsca, skoro tylko udowodni się im winę herezji, nie tylko ukarać klątwą, ale także sprawiedliwie uśmiercić.
Ze strony zaś Kościoła jest miłosierdzie troszczące się o nawrócenie błądzących; stosownie do nauki Apostoła, nie potępia ich od razu, lecz dopiero: „Po pierwszym i drugim upomnieniu”; po tym zaś, skoro heretyk nadal trwa w uporze, straciwszy nadzieję w jego nawrócenie, mając na uwadze zbawienie innych Kościół karą klątwy wyklucza go z swojego łona i następnie zostawia go sądownictwu świeckiemu, by przezeń był usunięty ze świata karą śmierci. Mówi przecież Hieronim5): „Trzeba odciąć zgangrenowane członki i usunąć z trzody parszywą owcę, aby cały dom nie spłonął, nie popsuła się cała masa, nie zaraziło się całe ciało, nie zginęła cała trzoda. Ariusz w Aleksandrii był tylko iskrą; a że nie stłumiono jej zawczasu, jej ogień cały świat spustoszył”
https://zwola-old.karmelicibosi.pl/p/z/formacja/summa/summa_15.pdf (s.95)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz