środa, 3 marca 2021

Franciszek w nowym wywiadzie: „Nerwice muszą być pieszczone i poddawane maté”

 

Franciszek w nowym wywiadzie: „Nerwice muszą być pieszczone i poddawane maté”

27 lutego 2021 r

 

Porozmawiajmy o problemach psychicznych…

 

Nelson Castro jest dziennikarzem argentyńskiej gazety La Nación. Dziś opublikował fragmenty wywiadu z „Papieżem” Franciszkiem 16 lutego 2019 r. na temat jego zdrowia fizycznego i psychicznego. Castro przeprowadził wywiad do swojej książki Salud de los Papas („Zdrowie papieży”), która ma się ukazać 1 marca.

W rozmowie wydrukowanej w La Nación jest wiele interesujących informacji, ale poniższe sprawią, że będziecie przewracaćocyma:

[Castro:] Mówiłeś mi kilka razy o swoich nerwicach. Jak jesteś ich świadomy?

[Francis:] Nerwice trzeba karmić maté [herbatą]. Mało tego, trzeba je też pieścić. Są towarzyszami człowieka przez całe życie. Pamiętam, jak kiedyś przeczytałem książkę, która bardzo mnie zainteresowała i rozśmieszyła. Jej tytuł brzmiał Raduj się w byciu neurotycznym, autorstwa amerykańskiego psychiatry Louisa E. Bischa. To jest coś, co skomentowałem na konferencji prasowej, którą wygłosiłem podczas lotu powrotnego z Seulu do Rzymu. Powiedziałem: „Jestem bardzo przywiązany do środowiska” nerwicy i dodałem, że po tej lekturze postanowiłem się nimi zająć. Oznacza to, że bardzo ważne jest, aby wiedzieć, gdzie jest problem. Gdzie one są i jakie są nasze duchowe dolegliwości. Z czasem poznaje się swoje nerwice.

(cytowane w Nelson Castro, „Entrevista con el papa Francisco:„ A las neurosis hay que cebarles mate ”, La Nación, 27 lutego 2021; kursywa dodana; tłumaczenie DeepL.com).

Co można powiedzieć?

Kilka lat temu, w wywiadzie udzielonym Dominique Woltonowi do kolejnej książki o tym najskromniejszym z „papieży”, Franciszek ujawnił, że pod koniec lat siedemdziesiątych spędził sześć miesięcy na terapii z żydowskim psychoanalitykiem. W opublikowanej dzisiaj rozmowie z Castro potwierdza i rozwija ją.

Nie ma to na celu lekceważenia lub wyśmiewania nerwicy, która często jest poważnym psychologicznym problemem zdrowotnym wymagającym leczenia. Raczej należy krytykować sposób, w jaki Franciszek o tym mówi. Ponownie upokarza Papiestwo w oczach świata. Chociaż nie jest prawdziwym papieżem, to jednak prawie wszyscy uważają go za takiego, więc wpływ na publiczny wizerunek Papiestwa jest taki sam.

Gdyby ktoś chciał mieć pewność, że nikt nigdy więcej nie potraktuje ponownie urzędu Papiestwa na poważnie, nie mógłby wykonać lepszej pracy niż Jorge Bergoglio, który wykonywał to przez ostatnie osiem lat w akcie, który nazwaliśmy „Show Franciszka”.

 

 

Polecany komentarz

Cytat apostaty Argentyńczyka brzmi jak niezręczne tłumaczenie, więc skorzystałem z linku do artykułu w La Nacion. No i patrzcie, to było równie głupie w oryginalnym hiszpańskim. Poruszasz dobry punkt: nie tylko popierał herezję i błąd, ale także zbanalizował papiestwo. Ostatecznym sposobem na zniszczenie czegoś jest sprawienie, by wyglądało to absurdalnie ... PONIŻA Papiestwo i prawdziwy Kościół.

 

 

https://novusordowatch.org/2021/02/francis-neuroses-must-be-caressed/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przerwa