Strony

wtorek, 4 stycznia 2022

Heretyk Franciszek: „Pan jest dobry i zbawi wszystkich”

 

Heretyk Franciszek: „Pan jest dobry i zbawi wszystkich”

3 stycznia 2022

 

Tłumaczenie polskie za:

 https://novusordowatch.org/2022/01/francis-lord-will-save-everyone/

Cytaty z Pisma Świętego zaczerpnięte z Biblii Wujka (1962)

 

Wow, nawet tradycjonalistów?!



Nikt nie czyni katolicyzmu bardziej nieistotnym niż on: argentyński modernista Jorge Bergoglio, S.J.

 

Po prawie dziewięciu latach nieprzerwanej szarady „papieża Franciszka” wszyscy wiemy, że jej główny bohater, jezuicki apostata Jorge Bergoglio, bezustannie bełkocze. Jeśli mrugniesz, prawdopodobnie przegapisz coś, co powiedział.

Normalnie nie byłaby to zła rzecz, biorąc pod uwagę pseudo-duchowe flaki, które zwykle wypływają z jego ust. Jednakże, gdy próbujesz nadążyć za herezjami, bluźnierstwami i innymi błędami lub bezbożnościami, które Bergoglio wykrzykuje, wypadnięcie z rytmu jest ryzykownym biznesem.

15 września 2021 r., kiedy był na pokładzie Airhead One wracającego do Rzymu z podróży na Słowację, udający papieża jezuita miał wiele do powiedzenia, a my omówiliśmy wiele z tego tutaj:

https://novusordowatch.org/2021/09/francis-airplane-interview-slovakia/

Jednak, panie i panowie, musimy wyznać: jedno przegapiliśmy. Francis zrzucił bombę na tej lotniczej konferencji prasowej, a my nawet tego nie zauważyliśmy. Jeśli to jakieś pocieszenie, to chyba nikt inny też tego nie zauważył, a tylko dzięki dzisiejszemu wpisowi na nieznośnej stronie Where Peter Is[n’t] w ogóle o tym słyszeliśmy.

https://wherepeteris.com/who-will-be-saved/

Co się stało? Cóż, podczas tej sesji rozrywki podczas lotu Bergoglio powiedział, że wszyscy będą zbawieni. Oczywiście nie budzi to już teraz zdziwienia, biorąc pod uwagę oburzające bzdury, które wszyscy musieliśmy znosić od tego komedio-teologa od 2013 roku, ale mimo wszystko jest to poważna herezja, ponieważ jest w bezpośrednim konflikcie z prostym świadectwem Pisma Świętego.

https://novusordowatch.org/francis/

Ale najpierw spójrzmy na jego dokładne słowa. Kontekst, w jakim zostały wypowiedziane, dotyczy sakramentu małżeństwa kontra wypaczone związki sodomitów. Catholic News Agency dostarczyło następujące — nieco pobieżne — tłumaczenie:

Ale małżeństwo to małżeństwo. To nie jest potępianie ludzi, którzy są tacy, nie, proszę, są naszymi braćmi i siostrami i musimy im towarzyszyć. Ale małżeństwo jako sakrament jest jasne, jest jasne. To, że są prawa cywilne, które przewidują, że jeśli chcą się zrzeszać, prawo, żeby mieć służbę zdrowia, mieć […] wśród nich, to się robi. Francuski PACS, to prawo […] nie ma nic wspólnego z parami homoseksualnymi — osoby homoseksualne mogą z niego korzystać, nie mogą go używać, ale małżeństwo jako sakrament to mężczyzna i kobieta. Czasami to, co powiedziałem, jest mylące. Mimo to szanuj wszystkich. Dobry Pan zbawi wszystkich — nie mówcie tego głośno [śmieje się] — ale Pan chce zbawić wszystkich. Proszę, nie każcie Kościołowi zaprzeczać jego prawdzie. Wiele, wiele osób o orientacji homoseksualnej przystępuje do sakramentu pokuty, zwracają się o radę do kapłanów, Kościół pomaga im iść naprzód w życiu. Ale sakrament małżeństwa jest […].

(Antypapież Franciszek, w „“Full text: Pope Francis’ in-flight press conference from Slovakia”, Catholic News Agency, 15 września 2021; podano wielokropki; dodano podkreślenie.)

https://www.catholicnewsagency.com/news/248994/full-text-pope-francis-in-flight-press-conference-from-slovakia

Oryginalny włoski, znaleziony na stronie internetowej Watykanu, brzmi następująco:

Ma il matrimonio è il matrimonio. Questo non vuol dire condannare le persone che sono così, no, per favore, sono fratelli e sorelle nostri. Dobbiamo accompagnarli. Ma il matrimonio come sacramento è chiaro, è chiaro. Che ci siano leggi civili che… Tre vedove, per esempio, che vogliono associarsi in una legge per avere il servizio sanitario, per avere poi l’eredità fra loro, ma si fanno queste cose. Questo è il Pacs francese, ma niente a che vedere con le coppie omosessuali; le coppie omosessuali possono usarla, possono usarla, ma il matrimonio come sacramento è uomo-donna. A volte, su quello che io dicevo, si crea confusione. Sì, dobbiamo, tutti uguali, rispettare tutti; il Signore è buono e salverà tutti. Questo non dirlo a voce alta [ride], ma il Signore vuole la salvezza di tutti. Ma per favore non fare che la Chiesa rinneghi la sua verità. Tanti, tante persone di orientamento omosessuale si accostano al sacramento della penitenza e si accostano per chiedere consiglio ai sacerdoti, e la Chiesa li aiuta ad andare avanti nella propria vita, ma il sacramento del matrimonio non va. Grazie.

(Antypapież Franciszek, w „Conferenza Stampa Del Santo Padre Durante Il Volo Di Ritorno Da Bratislava”, Vatican.va, 15 września 2021; podkreślenie dodane.)

https://www.vatican.va/content/francesco/it/speeches/2021/september/documents/20210915-bratislava-volo-ritorno.html

Bardziej trafnym tłumaczeniem podkreślonych słów byłoby to: „…Pan jest dobry i zbawi wszystkich — nie mówcie tego głośno [śmieje się] — ale Pan chce zbawienia wszystkich”. (Dostępny jest również film z całej konferencji prasowej, z heretyckimi słowami w 26:37 min.)

https://youtu.be/3HkToywVbB8?t=1593

Wiele lat temu ludzie tacy jak wielebny John Zuhlsdorf czy Jimmy Akin wpadliby od razu, próbując usprawiedliwić, przekręcić lub w inny sposób zneutralizować obraźliwe „papieskie” słowa. Na przykład: „Nie, Franciszek tego nie powiedział”, „to niedokładne sprawozdanie”, „to złe tłumaczenie” lub „po prostu nie rozumiecie, co miał na myśli”. Ale już tak nie będzie. Było zbyt wiele przypadków, w których Franciszek rzeczywiście to powiedział, i przypuszczamy, że nawet Tom Hoopes nie przeskakuje już przez to samo, próbując oczyścić Jego Fałszywość.

https://novusordowatch.org/2019/01/dont-ask-father-zuhlsdorf-sedevacantism/

https://novusordowatch.org/2015/05/akin-vs-akin-lets-get-technical/

https://novusordowatch.org/2016/10/damage-control-what-francis-really-said/

Jednak Tim Staples lub Dave Armstrong mogą nadal grać w tę grę. Z pewnością mogliby wskazać różne okazje, w których Franciszek powiedział coś, co przeczy idei, że wszyscy będą zbawieni. I bez wątpienia znajdą się i takie fragmenty, zwłaszcza jeśli chodzi o mafię i być może jakichś złych tradycjonalistów lub negacjonistów zmian klimatycznych. To absolutnie zdumiewające, jakie sztywne, stare dogmaty Franciszek jest gotów odkurzyć, kiedy musi powstrzymać tych, którzy sprzeciwiają się jego programowi!

https://novusordowatch.org/2021/06/no-idolatry-pachamama-tim-staples/

https://novusordowatch.org/2019/07/francis-transubstantiation-dave-armstrong/

https://www.reuters.com/article/us-pope-mafia/pope-tells-mafia-to-stop-evil-or-prepare-for-hell-idUSBREA2K1U420140322

https://novusordowatch.org/2021/11/hot-air-francis-warns-of-gods-judgment/

Ale tak właśnie działają moderniści: będą sobie zaprzeczać, aby dać wiarygodną możliwość zaprzeczenia swoim herezjom. To nie jest tak, że Franciszek przez te wszystkie lata nauczał i zachowywał się w sposób ortodoksyjny, więc to jedno stwierdzenie byłoby ciekawym „jednorazowym” wydarzeniem, które nie pasuje do ogólnego obrazu. Wręcz przeciwnie, pasuje aż za dobrze. Rzeczywiście, Franciszek już wcześniej wspomniał o powszechnym zbawieniu:

https://novusordowatch.org/2015/11/francis-salvation-for-all/

https://novusordowatch.org/2017/11/francis-this-pope-heretic-judas-iscariot-saved/

https://novusordowatch.org/2021/11/francis-friendship-with-jesus-cannot-be-broken/

https://novusordowatch.org/2021/10/apostate-bergoglio-different-religions-ways-to-god/

W swoim exposé pierwotnych modernistów i ich sprytnych taktyk papież św. Pius X napisał ponad 100 lat temu:

Słuchając ich lub czytając, wydaje się, jakoby byli sami z sobą sprzeczni, chwiejni i niepewni. Tymczasem taktyka ta jest z góry nakreślona…. Na niejedno zdanie w ich dziełach mógłby się śmiało każdy katolik pisać, ale wystarczy odwrócić kartę, a będzie się zdawało, że się czyta racjonalistę.

(Papież Pius X, Encyklika Pascendi, n. 18)

Papież Pius VI, potępiając protomodernistycznych innowatorów swoich czasów (XVIII wiek), jeszcze wyraźniej przedstawił ich taktykę dwuznaczności i zamieszania:

Znali oni dobrze nikczemną sztukę innowatorów, którzy, obawiając się urażenia katolickich uszu, starali się ukryć swe podstępy pod maską fałszywych słów tak aby błąd ukryty między znaczeniami łatwiej przeniknął do dusz i aby – zmieniwszy prawdę tezy poprzez niewielki dodatek albo zmianę sformułowania – stwierdzenie, które miało przynieść zbawienie, poddane pewnej subtelnej zmianie, prowadziło do śmierci….

Ponadto, skoro mowa taka jest błędna, nie można uciekać się, jak to się czyni, do prób jej obrony, wedle której, pewne zbyt mocne stwierdzenia w jednym miejscu są tłumaczone bardziej jasno albo nawet poprawnie w innych miejscach, jak gdyby praktyka swobodnego stwierdzania i zaprzeczania, która zawsze stanowiła oszukańczą sztuczkę innowatorów by ukryć błąd, miała prowadzić raczej do usprawiedliwienia błędu niż jego demaskowania.

… [heretyk Nestoriusz] wyrażał się potokiem niespójnych słów, które mieszały błąd i prawdę, mieszając jedno z drugim tak że mógł wyznawać te rzeczy, którym zaprzeczał oraz próbować wypierać się tych tez, które wyznawał.

Przeciw tego rodzaju sidłom, niestety ponawianym w każdej epoce, najlepszą metodą jest ujawnienie twierdzeń, które pod zasłoną wieloznaczności, skrywają niebezpieczną niezgodność znaczeń, ze wskazaniem przewrotnego znaczenia, pod którym ukrywa się błąd potępiony przez Naukę Katolicką.

(Papież Pius VI, Bulla Auctorem Fidei, wstęp)

Tekst polski z: https://nondraco.wordpress.com/2019/06/27/pius-vi-auctorem-fidei/

W tym samym duchu poprzednik Piusa VI, papież Klemens XIII, wskazał, jak niebezpieczna jest nawet niewielka zmiana w wyrażaniu Wiary i jak może to prowadzić do duchowej ruiny: „…diabelski błąd, gdy umiejętnie zabarwił swoje kłamstwa, łatwo przyobleka się w podobieństwo prawdy, podczas gdy bardzo krótkie dodatki lub zmiany psują sens wyrażeń; i wyznanie, która zwykle działa na rzecz zbawienia, czasami z niewielką zmianą, zbliża się do śmierci” (Encyklika In Dominico Agro, 2).

http://www.papalencyclicals.net/Clem13/c13indom.htm

To, że Pan chce, aby wszyscy ludzie zostali zbawieni, jest całkiem prawdziwe — w rzeczywistości jest to wyraźnie stwierdzone w Objawieniu Bożym: „Polecam więc przede wszystkim, aby zanoszono prośby, modlitwy, błagania, dziękczynienia za wszystkich ludzi, za królów i za wszystkich, co są na wysokim stanowisku, abyśmy ciche i spokojne życie wiedli we wszelkiej pobożności i czystości. Jest to bowiem rzecz dobra i przyjemna wobec Zbawiciela naszego Boga, który chce, aby wszyscy ludzie byli zbawieni i przyszli do uznania prawdy” (1 Tm 2:1-4).

Ale również z Objawienia Bożego wynika, że ​​nie wszyscy ludzie zostaną zbawieni, gdyż zbawienie nie zależy tylko od Woli Bożej, ale także od swobodnej współpracy człowieka z łaską, jakiej Bóg udziela: „Wchodźcie przez ciasną bramę; albowiem szeroka brama i przestronna jest droga, która wiedzie na zatracenie, a wielu jest, którzy przez nią wchodzą. O jak ciasna brama i wąska jest droga, która wiedzie do życia, a mało jest tych, którzy ją znajdują!” (Mt 7:13-14).

W swoim słynnym przemówieniu z 9 grudnia 1854 r., wygłoszonym do kardynałów dzień po uroczystym zdefiniowaniu dogmatu o Niepokalanym Poczęciu, papież Pius IX powiedział:

Z żalem dowiedzieliśmy się, że inny błąd, nie mniej melancholijny, został wprowadzony do pewnych części katolickiego świata i zawładnął duszami wielu katolików. Uniesieni z nadzieją na wieczne zbawienie tych, którzy są poza prawdziwym Kościołem Chrystusowym, nie przestają z troską dociekać, jaki będzie los i stan po śmierci ludzi, którzy nie są poddani wierze katolickiej. Uwiedzeni próżnym rozumowaniem, odpowiadają na te pytania zgodnie z tą przewrotną doktryną [indyferentyzmu]. Daleko od Nas, Czcigodni Bracia, żądać ograniczenia Bożego miłosierdzia, które jest nieskończone! Daleko od Nas, by badać rady i tajemnicze wyroki Boże, niezgłębioną głębię, do której nie może przeniknąć myśl ludzka! Ale obowiązkiem Naszego urzędu apostolskiego jest wzbudzenie waszej biskupiej troski i czujności, aby dołożyć wszelkich możliwych starań, aby usunąć z umysłów ludzi opinię, tak bezbożną, jak i śmiertelną, zgodnie z którą ludzie mogą znaleźć w każdej religii drogę wiecznego zbawienia. Wykorzystajcie wszystkie zasoby waszych umysłów i waszej nauki, aby pokazać ludziom oddanym waszej opiece, że dogmaty Wiary katolickiej nie są w żaden sposób sprzeczne z Bożym miłosierdziem i sprawiedliwością. Wiara nakazuje nam utrzymywać, że poza Apostolskim Kościołem Rzymskim nikt nie może być zbawiony, że jest to jedyna arka zbawienia, a każdy, kto do niej nie wejdzie, zginie w wodach potopu.

(Papież Pius IX, Przemówienie Singulari Quadam; dodano podkreślenie.)

https://novusordowatch.org/pius9-singulari-quadam/

W oparciu o to przemówienie, Syllabus Błędów z 1864 r. tego samego papieża potępia następującą tezę: „Przynajmniej należy żywić nadzieję na wieczne zbawienie tych wszystkich, którzy w żaden sposób nie należą (nequaquam versantur) do prawdziwego Kościoła Chrystusowego” (błąd nr 17; Denz. 1717).

http://rodzinakatolicka.pl/bl-pius-ix-sylabus-errorum-zestawienie-potepionych-bledow/

Tak, Pan jest dobry; rzeczywiście jest. I to jest dogmat. Ale ta dobroć nie jest sprzeczna z dogmatem wiecznej kary dla niegodziwych, co pokazaliśmy niedawno na tym blogu:

https://novusordowatch.org/2021/11/gods-mercy-eternity-hell-carol-meyer/

PL: https://novusordo-pl.blogspot.com/2021/12/miosierdzie-boze-i-wiecznosc-pieka.html

Ponadto, jak bp. Donald Sanborn wyjaśnił w niedawnym kazaniu, że Boża dobroć jest właśnie tym, dlaczego odrzuca z niebiańskiej uczty weselnej tych, którzy nie mają na sobie szaty weselnej łaski uświęcającej:

Wszedł też król, aby zobaczyć siedzących, i ujrzał tam człowieka nie odzianego szatą godową. I rzekł mu: Przyjacielu, jak tu wszedłeś, nie mając szaty godowej? Lecz on zamilkł. Wtedy rzekł król sługom: Związawszy ręce i nogi jego, wyrzućcie go w ciemności zewnętrzne; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów. Albowiem wielu jest wezwanych, lecz mało wybranych.

(Mateusza 22:11-14)

https://www.youtube.com/watch?v=cmkRXw-n_Kw

Wielu jest wezwanych, lecz mało wybranych! Módlmy się, abyśmy sami znaleźli się wśród nielicznych szczęśliwych; i módlmy się i czyńmy ofiary za nawrócenie innych, aby „mało” stało się jednak „rzeszą wielką” (Ap 7:9)!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz